MyOV is een beloningsprogramma op initiatief van Arriva en heeft als doel om de drukte in de spits tegen te gaan door reizigers zoveel mogelijk over de dag te verspreiden. Het is gestart als een pilotprogramma op de Noordelijke lijnen en de Vechtdallijnen. Inmiddels zijn ook Connexion met de valleilijn en de NS op de trajecten Amersfoort - Utrecht - Geldermalsen erbij betrokken.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Deelname
Om deel te nemen aan MyOV dien je je eerst te registreren op OV-Chipkaart.nl. Als je hier al geregistreerd staat, kun je met deze inloggegevens je aanmelden bij MyOV. Wanneer je aangemeld bent, begin je met sparen. Dit gebeurd wanneer je via één van de deelnemende trajecten reist. Na het uitchecken worden automatisch de punten op je account bijgeschreven. Dit gebeurd wanneer de reis door OV-chipkaart.nl is verwerkt. MyOV geeft overzichten van gemaakte reizen. Punten worden automatisch bijgeschreven wanneer je buiten de spits gereisd hebt.
Tijdens het plannen van je toekomstige reis kun je al zien hoeveel MyOv punten je gaat verdienen. Mits je buiten de spits omreist natuurlijk via één van de deelnemende trajecten.
Naast het sparen van punten voor cadeaus en kortingsacties geeft MyOV naar aanleiding van je laatste reizen ook persoonlijk reisadvies. Hierin worden andere opties gegeven om ervoor te zorgen dat je eerder kiest om buiten de drukste momenten van de dag om te reizen. Ook kun je met deze app gemakkelijk aangeven dat je vertraging hebt gehad, bent vergeten uit te checken of geld terugvragen.
Verzilveren
Onder het kopje cadeaus in de app kun je een overzicht van je gespaarde punten zien. Hier kun je onder andere een VVV cadeaubon, Nationale Bioscoopbon, Dopper en gratis producten van de deelnemende vervoerders vinden (zoals een dagkaart fiets Arriva en een upgrade 1e klas NS). Door op je gewenste cadeau of kortingsactie te drukken, worden je punten ingewisseld voor een voucher. Vervolgens kun je hier je gegevens invullen en versturen, waarna MyOV zorgt dat het product bij je thuis wordt bezorgd.
Communicatie
Via e-mail en de app worden deelnemers op de hoogte gehouden van alle nieuwe acties en verder nieuws op het gebied van MyOV.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.