fbpx
Loyalty Program

CASE: MyOV

Reis buiten de spits een spaar voor korting en cadeaus

Loyalty ProgramCase 19 augustus 2016
MyOV
Naam MyOV
Organisatie Arriva, Connexxion en NS
Sector Vervoer
Land Nederland
Sinds 2015
Type programma Beloningsprogramma
Benefits Korting en cadeaus
Dragers Website en app
Thematiek Vervoer
Status Actief

MyOV is een beloningsprogramma op initiatief van Arriva en heeft als doel om de drukte in de spits tegen te gaan door reizigers zoveel mogelijk over de dag te verspreiden.  Het is gestart als een pilotprogramma op de Noordelijke lijnen en de Vechtdallijnen. Inmiddels zijn ook Connexion met de valleilijn en de NS op de trajecten Amersfoort – Utrecht – Geldermalsen erbij betrokken.

Deelname
Om deel te nemen aan MyOV dien je je eerst te registreren op OV-Chipkaart.nl. Als je hier al geregistreerd staat, kun je met deze inloggegevens je aanmelden bij MyOV. Wanneer je aangemeld bent, begin je met sparen. Dit gebeurd wanneer je via één van de deelnemende trajecten reist. Na het uitchecken worden automatisch de punten op je account bijgeschreven. Dit gebeurd wanneer de reis door OV-chipkaart.nl is verwerkt. MyOV geeft overzichten van gemaakte reizen. Punten worden automatisch bijgeschreven wanneer je buiten de spits gereisd hebt.

Tijdens het plannen van je toekomstige reis kun je al zien hoeveel MyOv punten je gaat verdienen. Mits je buiten de spits omreist natuurlijk via één van de deelnemende trajecten.

Naast het sparen van punten voor cadeaus en kortingsacties geeft MyOV naar aanleiding van je laatste reizen ook persoonlijk reisadvies. Hierin worden andere opties gegeven om ervoor te zorgen dat je eerder kiest om buiten de drukste momenten van de dag om te reizen. Ook kun je met deze app gemakkelijk aangeven dat je vertraging hebt gehad,  bent vergeten uit te checken of geld terugvragen.

Verzilveren
Onder het kopje cadeaus in de app kun je een overzicht van je gespaarde punten zien. Hier kun je onder andere een VVV cadeaubon, Nationale Bioscoopbon, Dopper en gratis producten van de deelnemende vervoerders vinden (zoals een dagkaart fiets Arriva en een upgrade 1e klas NS). Door op je gewenste cadeau of kortingsactie te drukken, worden je punten ingewisseld voor een voucher. Vervolgens kun je hier je gegevens invullen en versturen, waarna MyOV zorgt dat het product bij je thuis wordt bezorgd.

Communicatie
Via e-mail en de app worden deelnemers op de hoogte gehouden van alle nieuwe acties en verder nieuws op het gebied van MyOV.

Case Facts:

  • Arriva begon met MyOV, vervolgens kwam Connexxion er in september 2015 bij en de NS sinds augustus 2016.
  • MyOV is ontwikkelt dankzij een bijdrage vanuit het programma Beter Benutten van Arriva, het ministerie van Infrastructuur en Milieu en de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel.
  • Na het activeren van je account ontvang je direct een voucher voor een gratis kop koffie of thee op het station.
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Ferie van der Rest
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: