fbpx
Loyalty Program

CASE: Nectar

Lees hier meer over het Nectar programma waarbij deelnemers in Groot-Brittanië kunnen sparen voor kortingen bij partners.

Loyalty ProgramCase 31 december 2010
Nectar
Naam Nectar
Organisatie Nectar
Sector Retail
Land Groot-Brittanië
Sinds September 2002
Type programma Spaarprogramma
Benefits Korting
Dragers Klantenkaart
Thematiek Sparen voor korting bij retailers
Status Actief

Nectar

Aimia Coalition Loyalty UK Ltd. is eigenaar van en runt Nectar. Nectar biedt loyaliteitsmanagement programma’s en oplossingen en onder haar services vallen onder andere het opstarten en implementeren van loyaliteitsprogramma’s.

Het Nectar Loyalty programma is het grootste spaarprogramma van Groot-Brittannië. Bij dit spaarprogramma zijn 546 merken aangesloten uit uiteenlopende branches.

Deelname
Iedereen in Groot-Brittannië kan deelnemen aan dit programma, mits ze een Nectar kaart aanschaffen. Deze kaart kan online besteld worden of kan worden afgehaald bij één van de participerende organisaties. Meer dan 50% van de huishoudens in Groot-Brittannië doet hieraan mee.

Sparen
Als consumenten een Nectar kaart hebben en bij één van de retailers iets kopen, sparen ze punten. In de meeste gevallen krijg je als klant twee punten per uitgegeven Pond. Dit kan meer worden bij tijdelijke acties, of als men met de Nectar creditcard betaalt. Bij de meest merken kun je punten verdienen door iets in de webshop aan te schaffen. Bij sommige merken, zoals Sainsbury’s en BP, kun je in de fysieke winkels of locaties punten verdienen door je pas te laten scannen.

Nectar zorgt ervoor dat iedereen per kwartaal een update krijgt van het aantal punten waarover ze nog beschikken. Tevens kan iedereen op de website van Nectar het aantal punten invoeren en berekenen hoeveel ze waard zijn.

Verzilveren
De gespaarde punten zijn op veel verschillende manieren te verzilveren. Ze kunnen gebruikt worden voor korting op de vliegreizen, aanbiedingen bij de supermarkt, dagjes uit voor de hele familie, bioscooptickets etc. Alle organisaties waarbij de korting verzilverd kan worden zijn gerenommeerde bedrijven zoals Sainsbury’s, Amazon (UK) en BP. Het verzilveren kan op drie manieren: op vertoon van de Nectar kaart in de winkel, online en telefonisch.

Case facts

  • In juni 2007 had de helft van de huishoudens in Groot-Brittanië in ieder geval één Nectar kaart.
  • Op de website kan de kaart geregistreerd worden; dit kan door een account aan te maken, of door in te loggen met je Facebook account.
  • Er is ook een app voor tablet en smartphone, waarin deelnemers hun puntentransacties kunnen bijhouden, zij exclusieve aanbiedingen krijgen en waar een store locater ingebouwd is.


Quote
Tony Buffin, finance director:

“The company has continued to be profitable and has found new ways of enhancing the proposition for collectors and sponsors through developing new products such as the launch of Nectar Wine Club and Nectar Film Club”.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Delen
Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: