Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Nectar

Het Nectar Loyalty programma is het grootste spaarprogramma van Groot-Brittannië. Bij dit spaarprogramma zijn 546 merken aangesloten uit uiteenlopende branches.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier meer over het Nectar programma waarbij deelnemers in Groot-Brittanië kunnen sparen voor kortingen bij partners.
Redactie LoyaltyFacts
31 december 2010
LOYALTY PROGRAM
CASE

Nectar

Het Nectar Loyalty programma is het grootste spaarprogramma van Groot-Brittannië. Bij dit spaarprogramma zijn 546 merken aangesloten uit uiteenlopende branches.

Lees hier meer over het Nectar programma waarbij deelnemers in Groot-Brittanië kunnen sparen voor kortingen bij partners.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Nectar
Nectar
Retail
Groot-Brittanië
September 2002

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting
Klantenkaart
Sparen voor korting bij retailers
Actief
Het Nectar logo
Het Nectar logo
Nectar
Nectar
Aimia Coalition Loyalty UK Ltd. is eigenaar van en runt Nectar. Nectar biedt loyaliteitsmanagement programma’s en oplossingen en onder haar services vallen onder andere het opstarten en implementeren van loyaliteitsprogramma’s.
Aimia Coalition Loyalty UK Ltd. is eigenaar van en runt Nectar. Nectar biedt loyaliteitsmanagement programma’s en oplossingen en onder haar services vallen onder andere het opstarten en implementeren van loyaliteitsprogramma’s.
Het Nectar Loyalty programma is het grootste spaarprogramma van Groot-Brittannië. Bij dit spaarprogramma zijn 546 merken aangesloten uit uiteenlopende branches.

Deelname
Iedereen in Groot-Brittannië kan deelnemen aan dit programma, mits ze een Nectar kaart aanschaffen. Deze kaart kan online besteld worden of kan worden afgehaald bij één van de participerende organisaties. Meer dan 50% van de huishoudens in Groot-Brittannië doet hieraan mee.

 

Sparen
Als consumenten een Nectar kaart hebben en bij één van de retailers iets kopen, sparen ze punten. In de meeste gevallen krijg je als klant twee punten per uitgegeven Pond. Dit kan meer worden bij tijdelijke acties, of als men met de Nectar creditcard betaalt. Bij de meest merken kun je punten verdienen door iets in de webshop aan te schaffen. Bij sommige merken, zoals Sainsbury’s en BP, kun je in de fysieke winkels of locaties punten verdienen door je pas te laten scannen.

 

Nectar zorgt ervoor dat iedereen per kwartaal een update krijgt van het aantal punten waarover ze nog beschikken. Tevens kan iedereen op de website van Nectar het aantal punten invoeren en berekenen hoeveel ze waard zijn.

 

Verzilveren
De gespaarde punten zijn op veel verschillende manieren te verzilveren. Ze kunnen gebruikt worden voor korting op de vliegreizen, aanbiedingen bij de supermarkt, dagjes uit voor de hele familie, bioscooptickets etc. Alle organisaties waarbij de korting verzilverd kan worden zijn gerenommeerde bedrijven zoals Sainsbury’s, Amazon (UK) en BP. Het verzilveren kan op drie manieren: op vertoon van de Nectar kaart in de winkel, online en telefonisch.

 

Case facts

  • In juni 2007 had de helft van de huishoudens in Groot-Brittanië in ieder geval één Nectar kaart.
  • Op de website kan de kaart geregistreerd worden; dit kan door een account aan te maken, of door in te loggen met je Facebook account.
  • Er is ook een app voor tablet en smartphone, waarin deelnemers hun puntentransacties kunnen bijhouden, zij exclusieve aanbiedingen krijgen en waar een store locater ingebouwd is.

 


Quote
Tony Buffin, finance director:

“The company has continued to be profitable and has found new ways of enhancing the proposition for collectors and sponsors through developing new products such as the launch of Nectar Wine Club and Nectar Film Club”.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events