Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Nespresso Club

Om haar klanten beter te leren kennen en de relatie met klanten te bevorderen, heeft Nespresso de Nespresso Club opgericht. Om lid te worden van de club, melden klanten zich gratis aan op de website.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over de Nespressomachine-eigenaren profiteren van extra services.
Redactie LoyaltyFacts
25 februari 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

Nespresso Club

Om haar klanten beter te leren kennen en de relatie met klanten te bevorderen, heeft Nespresso de Nespresso Club opgericht. Om lid te worden van de club, melden klanten zich gratis aan op de website.

Lees hier alles over de Nespressomachine-eigenaren profiteren van extra services.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Nespresso Club
Nespresso
Retail
Wereldwijd
1989

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Clubprogramma
Voordelen & Services
Clubpas & Website
Extra services bieden aan Nespresso klanten
Actief
Nespresso logo
Nespresso logo
Nespresso
Nespresso
Nespresso is de merknaam van Nestlé Nespresso S.A., en onderdeel van de Nestlé Groep. Nespresso machines zetten espresso door middel van het gebruik van koffie capsules. Het bedrijf verkoopt haar systeem van machines en capsules wereldwijd.
Nespresso is de merknaam van Nestlé Nespresso S.A., en onderdeel van de Nestlé Groep. Nespresso machines zetten espresso door middel van het gebruik van koffie capsules. Het bedrijf verkoopt haar systeem van machines en capsules wereldwijd.
Om haar klanten beter te leren kennen en de relatie met klanten te bevorderen, heeft Nespresso de Nespresso Club opgericht. Om lid te worden van de club, melden klanten zich gratis aan op de website.

Services
Lid worden van de club biedt extra services voor klanten die in het bezit zijn van een Nespressomachine. Deze services zijn opgedeeld in vier soorten:

  • Bestel: leden kunnen gemakkelijk hun koffiecapsules aanschaffen via de website, telefonisch (gratis en 24/7), in de Nespresso Boutiques en via de Nespresso app.
  • Bezorging: leden kunnen de bezoriging van hun capsules verwachten waar en wanneer zij willen. Zij kunnen kiezen uit een standaard delivery, wat betekent dat bestellingen die voor 22.00 uur gedaan zijn, de volgende dag overdag of ‘s avonds bezorgd worden. Leden kunnen er ook voor kiezen om het klaar te laten leggen in een Nespresso Boutique of een Pick-Up Point in de buurt. Via Nespresso YourTime kunnen bestellingen nog sneller en flexibeler geleverd worden.
  • Customer care: leden ontvangen persoonlijke ondersteuning van Nespresso bij het selecteren van hun capsules (Grands Crus), bij vragen over hun machine en de Nespresso services.
  • Recycling: Nespresso Clubleden krijgen de mogelijkheid om mee te doen aan het duurzaamheidsprogramma Ecolaboration™. Leden kunnen een gratis recyclezak bij hun koffiebestelling vragen, waar zij hun gebruikte capsules in doen. Een volle recyclezak kunnen ze inleveren bij de Nespresso Boutiques, bij alle DHL- en Kiala Pick-Up Points of meegeven aan de koerier die de bestelling aflevert.

 

 


Communicatie
Leden kunnen zich aanmelden voor een bestelherinnering en een ontkalkingsherinnering. Ze worden dan proactief per e-mail herinnerd aan een slinkende voorraad capsules en reiningsmomenten van de nespresso-machine. Ook kunnen ze zich aanmelden voor de e-mailnieuwsbrief, waarin ze op de hoogte gehouden worden van de laatste nieuwtjes over Nespresso (nieuwe smaken, nieuwe vestigingen e.d.) en zij persoonlijke aanbiedingen ontvangen.

 

Nespresso Club Case Facts

  • In totaal zijn er meer dan 5 miljoen klanten van Nespresso lid van de club.
  • Nespresso heeft in 2004 de ‘GfM marketing prize’ gewonnen voor hun innovatie marketing strategie met de Nespresso Club.

 

 


Quote:
Daniel Blarer, general manager Nespresso Benelux (EZ-Press, 2010):

“Wij hebben direct contact met onze klanten. We weten wat voor koffie ze drinken, hoeveel ze drinken, zelfs hoe ze hun koffie het liefst drinken.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events