Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

NFT's als Tokens?

LOYALTY PROGRAM

CASE

Caroliene Roelofsen
Caroliene Roelofsen
25 juli 2024
LOYALTY PROGRAM
CASE

NFT's als Tokens?

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

HUGO BOSS XP
HUGO BOSS
B2B
Duitsland
Juni 2024

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Evenementen, premium services en unieke ervaringen
App en winkel
Retail
Actief
HUGO BOSS
HUGO BOSS
HUGO BOSS AG is een vooraanstaand modebedrijf dat een breed scala aan producten aanbiedt, waaronder kleding, accessoires, schoenen en lederwaren. Het staat bekend als een van de grootste Duitse kledingmerken en speelt een leidende rol in het premium segment van de wereldwijde kledingmarkt.
HUGO BOSS AG is een vooraanstaand modebedrijf dat een breed scala aan producten aanbiedt, waaronder kleding, accessoires, schoenen en lederwaren. Het staat bekend als een van de grootste Duitse kledingmerken en speelt een leidende rol in het premium segment van de wereldwijde kledingmarkt.

Van Experience naar XP
HUGO BOSS tilt zijn huidige lidmaatschapsprogramma naar een hoger niveau door HUGO BOSS XP te introduceren – een baanbrekende omnichannel lidervaring die draait om de HUGO BOSS klanten-app. Het programma maakt gebruik van de nieuwste technologieën als onderdeel van een ambitieuze meerjarige routekaart om een nieuwe industriestandaard te zetten voor klantbetrokkenheid, met een focus op de ervaring van leden en de waarde gedurende hun klantlevenscyclus.
 
HUGO BOSS XP combineert naadloos traditionele loyaliteitskenmerken, zoals niveaus en punten, met innovatieve blockchain-ondersteunde elementen. Het programma introduceert aanvankelijke Web3-functies om nieuwe mogelijkheden voor klantbetrokkenheid te openen. Leden kunnen tokens (NFT’s) verzamelen en inwisselen via hun aankopen en andere interacties over kanalen en merken heen. Deze tokens dienen als sleutels om exclusieve producten, unieke merkervaringen en aanbiedingen van BOSS en HUGO of samenwerkingspartners te ontgrendelen, en er bestaat ook de mogelijkheid voor klanten om tokens te verhandelen.
 
De eerste versie van het nieuwe lidmaatschapsprogramma wordt in juni 2024 gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk. Het huidige klantloyaliteitsprogramma, HUGO BOSS EXPERIENCE, zal de komende jaren volledig worden geüpgraded met de introductie van HUGO BOSS XP, met verdere uitrol naar andere landen. Bestaande leden worden naadloos overgezet naar het nieuwe programma.
 
Verdieping van klantbetrokkenheid
Perfect aansluitend bij de tweemerkenstrategie van de HUGO BOSS Group, kunnen klanten kiezen voor het ervaren van het programma via BOSS XP of HUGO XP. Beide delen een structuur met vier niveaus op basis van punten, met toegang tot exclusieve voordelen zoals speciale evenementen, premium services en unieke ervaringen. De lidmaatschapsstatus wordt geüpgraded op basis van bestedingen over merken en kanalen en wordt minimaal twee jaar behouden.
 
Naast het aantrekken van nieuwe klanten, heeft HUGO BOSS XP tot doel bestaande klantrelaties te verdiepen en uit te breiden. Om het programma te faciliteren, maakt het bedrijf gebruik van innovatieve digitale en fysieke contactpunten en klantgegevens om een hyper-gepersonaliseerde en gelokaliseerde omnichannel ervaring te creëren.
Een voorbeeld van een token is de BOSS Frequent Visitor token. Een lid dat incheckt door met zijn mobiele telefoon op verschillende fysieke contactpunten in een BOSS-winkel te tikken, kan bijvoorbeeld deze specifieke token ontgrendelen om speciale BOSS-producten te ontvangen.
 
Een ander voorbeeld is een HUGO BLUE token dat fans van de HUGO BLUE-lijn beloont met unieke digitale wearables. Om loyale klanten te integreren in het ontwerpproces, zijn merkspecifieke tokens bedoeld om co-creatiemogelijkheden en andere voordelen te bieden. Andere tokens bieden toegang tot exclusieve producten en ervaringen die niet te koop zijn, zoals een bezoek aan het hoofdkantoor van HUGO BOSS en het ontvangen van op maat gemaakte outfits.

Caroliene Roelofsen

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.