Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

NFT's sparen bij Lufthansa

LOYALTY PROGRAM

CASE

Pim Kamphuis
Pim Kamphuis
LOYALTY PROGRAM
CASE

NFT's sparen bij Lufthansa

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Miles & More
Lufthansa
B2C
Internationaal
2023

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Upgrades, toegang tot lounges & meer
Mobiele app, Web3, website
Vliegen
Actief
Lufthansa
Lufthansa
Lufthansa, opgericht in 1926, is de grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland. Als een van de oprichters van de Star Alliance, een van ’s werelds grootste samenwerkingsverbanden tussen luchtvaartmaatschappijen, vliegt Lufthansa naar een wereldwijd netwerk van bestemmingen.
Lufthansa, opgericht in 1926, is de grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland. Als een van de oprichters van de Star Alliance, een van ’s werelds grootste samenwerkingsverbanden tussen luchtvaartmaatschappijen, vliegt Lufthansa naar een wereldwijd netwerk van bestemmingen.

Lufthansa heeft een innovatieve stap gezet door Non-Fungible Tokens (NFT’s) toe te voegen aan haar loyaliteitsprogramma. Dit stelt reizigers in staat om hun vluchten om te zetten in NFT’s. Met het verzamelen van deze NFT’s kunnen exclusieve beloningen ontgrendeld worden, zoals toegang tot luxe businesslounges en frequent flyer-mijlen.

 

Hoe werkt het?

 

Lufthansa heeft de lancering van een nieuwe mobiele applicatie aangekondigd: Uptrip. Deze applicatie is ontwikkeld met Lufthansa Innovation Hub in samenwerking met Miles & More. Eerstgenoemde is de digitale innovatieafdeling van de luchtvaargroep, Miles & More is het huidige frequent flyer loyaliteitsprogramma van Lufthansa.

 

Passagiers kunnen met de mobiele app hun instapkaarten scannen en omzetten naar NFT-ruilkaarten. Gebruikers dienen hun cryptocurrency-wallets te koppelen binnen de applicatie om zo hun Uptrip NFT’s te creëren en over te dragen. Zodra passagiers specifieke NFT-collecties voltooien, komen ze in aanmerking voor diverse beloningen, zoals toegang tot luchthavenlounges, vluchtupgrades, het ontvangen van awardmijlen en het bereiken van een frequent flyer-status.

 

Web3

 

Web3, de technologie waar de NFT’s op draaien, is nog in een vroege fase. Gebruikers zijn over het algemeen nieuwsgierig naar deze technologie, maar aarzelen nog om er volledig in te duiken. Met dit project wil Lufthansa Web3 toegankelijk maken voor haar klanten. Daarnaast wil de luchtvaartmaatschappij Web3-technologieën ook integreren in haar bedrijfsactiviteiten.

 

Volgens Johannes Walter van Lufthansa Group biedt decentralisatie en tokenisatie nieuwe zakelijke kansen. Tegelijkertijd hebben ook andere spelers in de luchtvaartindustrie hun plannen aangekondigd om Web3 te omarmen. De grootste luchtvaartmaatschappij van de Verenigde Arabische Emiraten, Emirates, heeft onthuld het voornemen te hebben om Bitcoin-betalingen te accepteren en NFT’s te introduceren.

 

Lufthansa is één van de eerste die NFT’s integreert in een loyaliteitsprogramma en hoopt hiermee haar klanten op een innovatieve manier te binden.

Pim Kamphuis

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.