Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Het nieuwe programma van Domino's

Om klanten te belonen heeft Domino’s een spaarprogramma opgezet waarbij punten gespaard kunnen worden en uiteindelijk verzilverd kunnen worden voor een gratis medium pizza. Na een testperiode bleek dat klanten graag willen sparen voor een gratis pizza.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
28 oktober 2019
LOYALTY PROGRAM
CASE

Het nieuwe programma van Domino's

Om klanten te belonen heeft Domino's een spaarprogramma opgezet waarbij punten gespaard kunnen worden en uiteindelijk verzilverd kunnen worden voor een gratis medium pizza. Na een testperiode bleek dat klanten graag willen sparen voor een gratis pizza.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Punten Sparen
Domino’s
B2C
Nederland
2019

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Sparen
Website
Fastfood
Actief
Domino’s
Domino’s
DOMINO’S Domino’s Pizza is een Amerikaanse restaurantketen die gespecialiseerd is in pizza. Domino’s werd opgericht in 1960 met één restaurant. Domino’s groeide snel door de jaren heen, in 1978 werd de tweehonderdste vestiging geopend en in 1989 zelfs de eerste vestiging in Nederland. Inmiddels is Domino’s marktleider in Nederland met al meer dan 270 vestigingen.
DOMINO’S Domino’s Pizza is een Amerikaanse restaurantketen die gespecialiseerd is in pizza. Domino’s werd opgericht in 1960 met één restaurant. Domino’s groeide snel door de jaren heen, in 1978 werd de tweehonderdste vestiging geopend en in 1989 zelfs de eerste vestiging in Nederland. Inmiddels is Domino’s marktleider in Nederland met al meer dan 270 vestigingen.
Om klanten te belonen heeft Domino’s een spaarprogramma opgezet waarbij punten gespaard kunnen worden en uiteindelijk verzilverd kunnen worden voor een gratis medium pizza. Na een testperiode bleek dat klanten graag willen sparen voor een gratis pizza.

Testfase

Het afgelopen jaar heeft Domino’s bij een aantal filialen verschillende programma’s getest. Uit de testfase is gebleken dat de waardering van klanten het hoogst is bij het meest eenvoudige programma: het sparen voor een gratis pizza.
Domino’s heeft als doel om voor het eerste jaar zoveel mogelijk klanten te laten meedoen, later zal worden gekeken of het programma wellicht met andere mogelijkheden wordt uitgebreid.

Hoe werkt het?

Domino’s klanten worden beloond voor het plaatsen van online bestellingen. Bij elke online bestelling vanaf €10,- ontvangen klanten 10 pizzapunten. Na zes orders van minimaal €10,- heeft een klant 60 punten gespaard wat verzilverd kan worden in een gratis medium pizza.
Om aan de spaaractie deel te kunnen nemen, dienen klanten eerst een account aan te maken bij de site van Domino’s. Als een klant zich eenmaal heeft aangemeld en ingelogd ontvangt hij/zij 10 punten bij bestellingen van minimaal €10,-. Het verzilveren van punten gaat heel makkelijk. Het enige wat je moet doen is inloggen op je account, klik op ‘verzilver’ en je ontvangt een gratis pizza!

 

Voorwaarden

  • Klanten moeten een account aanmaken bij de site van Domino’s
  • Op oude bestellingen kunnen nog punten worden geclaimd, tot maximaal 30 dagen na de bestelling
  • Er kunnen maximaal 5 gratis pizza’s worden verzilverd in één bestelling
  • Punten verlopen na 365 dagen
  • Punten kunnen alleen gespaard worden door online bestellingen
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events