Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Nuon Exclusief

Nuon Excusief is een programma speciaal voor vaste klanten van Nuon. Klanten van Nuon sparen punten die zij kunnen verzilveren voor cadeaus. Klanten kunnen zich online aanmelden voor Nuon Exclusief en beginnen dan automatisch met punten sparen.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier meer over Nuon Exclusief waarbij leden sparen voor cadeaus en profiteren van voordelen.
Redactie LoyaltyFacts
31 januari 2015
LOYALTY PROGRAM
CASE

Nuon Exclusief

Nuon Excusief is een programma speciaal voor vaste klanten van Nuon. Klanten van Nuon sparen punten die zij kunnen verzilveren voor cadeaus. Klanten kunnen zich online aanmelden voor Nuon Exclusief en beginnen dan automatisch met punten sparen.

Lees hier meer over Nuon Exclusief waarbij leden sparen voor cadeaus en profiteren van voordelen.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Nuon Exclusief
Nuon
Utilities
Nederland
Onbekend

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaar- en voordeelprogramma
Cadeaus & Voordelen
Website
Klanten belonen met voordelen
Actief
Nuon logo
Nuon logo
Nuon
Nuon
N.V. Nuon is een Nederlands nutsbedrijf met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Daarnaast verzorgt het bedrijf aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het bedrijf is voornamelijk actief in Nederland.
N.V. Nuon is een Nederlands nutsbedrijf met als kernactiviteiten de productie, verhandeling en levering van elektriciteit, aardgas en warmte. Daarnaast verzorgt het bedrijf aanvullende diensten op het gebied van energiebesparing (isolatie), beveiliging en energieadvies. Het bedrijf is voornamelijk actief in Nederland.
Nuon Excusief is een programma speciaal voor vaste klanten van Nuon. Klanten van Nuon sparen punten die zij kunnen verzilveren voor cadeaus. Klanten kunnen zich online aanmelden voor Nuon Exclusief en beginnen dan automatisch met punten sparen.

Sparen

Sparen van punten met Nuon Exclusief gaat automatisch en is afhankelijk van het aantal jaren dat iemand klant is bij Nuon. Klanten worden verdeeld in vier verschillende statussen:

  • Brons: minder dan 1 jaar klant. Deze klanten sparen elke maand 10 punten.
  • Zilver: 1 t/m 4 jaar klant. Deze klanten sparen 15 punten per maand.
  • Goud: 5 t/m 9 jaar klant. Deze klanten sparen elke maand 20 punten.
  • Platina: 10 jaar en meer klant. Deze klanten sparen 25 punten per maand.

 

Het spaarsaldo kunnen klanten inzien door in te loggen op nuonexclusief.nl. Op de 1e van de maand worden steeds de nieuwe punten bijgeschreven. De punten blijven 5 jaar geldig.

Verzilveren

Punten kunnen worden verzilverd voor uiteenlopende cadeaus, die te bestellen zijn in de cadeaushop van Nuon Exclusief. Cadeaus zijn er in allerlei categorieën, zoals elektronica en speelgoed. Punten kunnen ook gedoneerd worden aan een goed doel, of worden verzilverd voor een uitje.

Voordelen

Naast sparen, biedt Nuon Exclusief nog meer voordelen aan leden. Deze voordelen zijn ook weer afhankelijk van de status van de klant. De voordelen zijn verdeeld in 3 categorieën:

  • Uit: op nuonexclusief.nl staan elke maand nieuwe uitjes waar leden speciale klantenkorting op krijgen. Ook is er elk kwartaal een Nuon klantendag.
  • Winnen: maandelijks zijn er winacties voor leden. Hoe hoger iemands klantstatus, hoe hoger de winkans. Bij een prijsvraag wordt er voor elk goed antwoord van klanten met een Brons- en Zilverstatus 1 “lootje” in een virtuele pot gedaan, per goed antwoord van klanten met een Goud-status twee lootjes, en per goed antwoord van Platina 3 lootjes. Uit de totale pot worden de prijswinnaars gekozen.
  • Besparen: op nuonexclusief.nl staat ook een categorie ‘besparen’. Hier is een uitgebreid assortiment energiebesparende producten te vinden, die klanten helpen hun energierekening te verlagen. Op deze artikelen krijgen leden korting op basis van hun klantstatus. Klanten met een Brons of Zilver status krijgen 10% korting, klanten met Goud of Platina krijgen 15% korting op elke bestelling.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.