Het modemerk Lee heeft recent ‘Lee Rewards’ gelanceerd: een beloningsprogramma waarmee trouwe klanten beloond worden voor het shoppen en waarbij ze extra voordelen ontvangen.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Het modemerk Lee heeft recent ‘Lee Rewards’ gelanceerd: een beloningsprogramma waarmee trouwe klanten beloond worden voor het shoppen en waarbij ze extra voordelen ontvangen.
Het sparen van punten
Om deel te nemen aan het beloningsprogramma dienen klanten zich eenmalig gratis te registreren. Tijdens het registratieproces hoeven niet alle gegevens gedeeld te worden, maar wie meer gegevens deelt, kan daar later voor beloond worden.
Klanten kunnen sparen voor punten door aankopen te doen op Lee.com. Voor elke euro die wordt uitgegeven in de shop, verdienen klanten 1 punt. Elke 200 verdiende punten worden automatisch omgezet in een shoptegoed van € 5,-. Het shoptegoed wordt opgeslagen in het persoonlijke account van de deelnemer.
Daarnaast kan het beloningsprogramma ook gecombineerd worden met een ander beloningsprogramma, namelijk Wrangler Rewards. Het modemerk Wrangler is net zoals Lee onderdeel van Kontoor Brands. De punten die gespaard worden via Wrangler Rewards kunnen gecombineerd worden met de gespaarde punten van Lee Rewards en andersom. Ook zijn de gespaarde punten te verzilveren op beide webshops.
Het verzilveren van punten
Zodra een klant zijn beloning heeft ontvangen, heeft hij 60 dagen om dit in te wisselen. De beloningen in de vorm van tegoed worden automatisch verrekend bij het afrekenen wanneer de klant is ingelogd op zijn account. De beloningen kunnen gebruikt worden om kleding & accessoires te kopen bij Lee of Wrangler.
Extra voordelen
Klanten worden niet alleen beloond na het doen van een aankoop, maar ontvangen ook andere beloningen. Wanneer een klant tijdens het registratieproces zijn geboortedatum heeft ingevuld, ontvangt hij bijvoorbeeld op zijn verjaardag een geschenk. Daarnaast kan er tijdens ‘Bonus evenementen’ 2 of 3 keer zo snel voor rewards worden gespaard. Ten slotte ben je als trouwe klant ook als eerste op de hoogte van vroege toegang en ontvang je exclusieve ledenaanbiedingen. Op deze manier zet Lee haar rewards programma in om trouwe klanten bij het merk te blijven betrekken en te belonen voor hun loyaliteit.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.