Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Amerikaanse pannenkoeken voor nop

Met het nieuwe spaarprogramma van IHOP

LOYALTY PROGRAM

CASE

Shanea van Doorn
Shanea van Doorn
2022
LOYALTY PROGRAM
CASE

Amerikaanse pannenkoeken voor nop

Met het nieuwe spaarprogramma van IHOP

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

IHOP PanCoins
IHOP
B2C
Amerika
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Gratis pannenkoeken
App en website
Gemak en extra’s
Actief
IHOP
IHOP
IHOP, voorheen bekend als The International House of Pancakes, is in 1958 opgericht in Amerika. Al ruim 60 jaar zijn zij een van de meest bekende ontbijtrestaurants van de Verenigde Staten. Ook staan zij bekend om de vele soorten stroop voor op de ‘American Pancakes’
IHOP, voorheen bekend als The International House of Pancakes, is in 1958 opgericht in Amerika. Al ruim 60 jaar zijn zij een van de meest bekende ontbijtrestaurants van de Verenigde Staten. Ook staan zij bekend om de vele soorten stroop voor op de ‘American Pancakes’
Met het nieuwe spaarprogramma van IHOP

Onlangs heeft IHOP een nieuw loyaliteitsprogramma geïntroduceerd, namelijk de “International Bank of Pancakes”. Dit vernieuwde loyaliteitsprogramma biedt klanten de mogelijkheid om digitale tokens te sparen die PanCoins worden genoemd. Deze kunnen worden gebruikt om te sparen voor gratis pannenkoeken!

 

Hoe werkt het?

Bij elke $5 ontvangt de klant 1 PanCoin die gelijk staat aan één pannenkoek. Daarnaast kunnen PanCoins ook ingewisseld worden voor andere menu-items en merchandise op de “Stack Market”. Klanten kunnen PanCoins sparen door zich aan te melden via IHOP’s website of via de mobiele app. Er zijn drie manieren om PanCoins te sparen:

  • Door de QR-code op de tafel te scannen met de app.
  • Door de barcode van een fysieke bon te scannen met de app.
  • Door online bestellingen te plaatsen via de website of via de app.

 

De grote restaurantketen heeft onlangs haar loyaliteitsprogramma geüpgraded om klanten te werven die de afgelopen twee jaar meer digitaal afhankelijk zijn geworden. Zo willen zij doelbewust inspelen op het “crypto”-thema. Een mooi voorbeeld van een klassiek spaarprogramma met een speels tintje!

Shanea van Doorn

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.