fbpx
Loyalty Program

CASE: Passie Klantenkaart

De klantenkaart van Holland & Barrett

Loyalty ProgramCase 10 oktober 2016
Passie Klantenkaart
Naam Passie Klantenkaart
Organisatie Holland & Barrett (De Tuinen)
Sector Retail
Land Nederland
Sinds 2015
Type programma Spaar programma
Benefits Voordeel, extra aanbiedingen en exclusieve acties
Dragers Klantenkaart, Website, App, EDM
Thematiek Passie
Status Actief

Holland & Barrett

Holland & Barrett, voorheen De Tuinen, is een bekende retailer op het gebied van gezondheid. Zij bieden een mix aan van lekkere en gezonde producten waarbij persoonlijke verzorging (zowel innerlijk als uiterlijk) centraal staat. Denk hierbij aan vitamines, supplementen, sportvoeding en persoonlijke verzorging. In 2013 is De Tuinen onderdeel geworden van de Britse Holland & Barrett groep. Vanaf 1 mei 2015 is de merknaam gewijzigd naar het huidige Holland & Barrett.

Passie is de klantenkaart van Holland & Barrett. Met deze klantenkaart sparen consumenten met elke uitgegeven euro twee spaarpunten. Deze spaarpunten worden later omgezet naar waardebonnen, welke uitgegeven kunnen worden aan producten van de retailer. Daarnaast ontvangen klantenkaarthouders exclusieve aanbiedingen en acties. De communicatie hierover verloopt via de app en/of e-mail.

Hoe werkt het?
Elke uitgegeven euro levert twee spaarpunten op. Een spaarpunt heeft een waarde van €0,01.Wanneer de consument ten minste 50 punten heeft gespaard  (en dus €25,- heeft besteed) aan het einde van de verzamelperiode ontvangt men een waardebon per e-mail of via de app. De waardebon is drie maanden geldig. Sparen aan de kassa kan via de sleutelhanger, klantenkaart of app. Online bestellingen tellen ook mee in het klanten spaarprogramma. Maximaal worden 4 waardebonnen per jaar uitgereikt aan een kaarthouder.

Communicatie
De hoofddrager voor dit loyaliteitsprogramma zijn de app en de Passie (klantenkaart). Ondersteunende communicatiemiddelen zijn de sleutelhanger, website en e-mailings. De sleutelhanger maakt het sparen in de winkel eenvoudiger. De website richt zich met name op informatievoorziening over het programma en online bestellingen. De waardebonnen, acties, winkelnieuws en exclusieve aanbiedingen worden via de e-mailings verstuurd.

 

Benefits

  • Uitgesteld voordeel, elke uitgegeven euro levert €0,02 op
  • Exclusieve aanbiedingen voor klantenkaart houders
  • Member only acties, zoals bonuspunten
  • Bij activatie van de klantenkaart ontvangt de consument direct 150 spaarpunten (t.w.v. €1,50)
  • De klantenkaart houder ontvangt als eerste communicatie over winacties, winkelnieuws en nieuwe producten

 

Case facts

  • De klantenkaart Passie werd in Nederland gelanceerd in april 2015
  • Het spaarprogramma Passie heeft meer dan 1 miljoen kaarthouders
  • De naam Passie staat voor de passie die het bedrijf heeft voor haar klanten en producten. Persoonlijk aandacht en advies zijn belangrijke pijlers voor de onderneming
Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Laurens Spijkers
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: