Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Rakuten Super Points

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
30 december 2019
LOYALTY PROGRAM
CASE

Rakuten Super Points

Rakuten
Rakuten
RAKUTEN Rakuten is een Japans bedrijf voor elektronische handel en online detailhandel gevestigd in Tokio, opgericht in 1997 door de Japanse zakenman Hiroshi Mikitani.
RAKUTEN Rakuten is een Japans bedrijf voor elektronische handel en online detailhandel gevestigd in Tokio, opgericht in 1997 door de Japanse zakenman Hiroshi Mikitani.

Loyaliteitsprogramma Rakuten

Rakuten, de Japanse retailreus heeft haar loyaliteitsprogramma op een wel heel originele manier uitgebreid. Zo kunnen klanten van Rakuten nu hun loyaliteitspunten omzetten in cryptocurrencies, zoals de Bitcoin.

Loyaliteitspunten besteden

Dit heeft Rakuten bekend gemaakt via een officiële aankondiging op hun blogpagina. Gebruikers die een account hebben bij Rakuten Wallet, hebben direct de mogelijkheid om cryptocurrencies aan te schaffen. Rakuten Wallet is een dochteronderneming van Rakuten die de focus op cryptocurrencies en de opslag hiervan legt.
Klanten kunnen opgespaarde loyaliteitspunten besteden bij Rakuten, zo zijn er momenteel drie verschillende cryptocurrencies die kunnen worden aangeschaft:

  • Bitcoin (BTC)
  • Bitcoin Cash (BCH)
  • Ethereum (ETH)

Mogelijk worden meer cryptocurrencies toegevoegd in de toekomst door Rakuten.
Het aanschaffen van cryptocurrencies kan al voor minder dan $1. Het kost gebruikers minimaal 100 Rakuten ‘Super Points’ om te voldoen aan het minimum exchange. De Super Points zijn de loyaliteitspunten van Rakuten. 1 Super Point staat gelijk aan $0,009. Dit betekent dat de aanschaf van een van de drie crytopcurrencies minimaal $0,90 moet zijn.
Per dag kunnen gebruikers 30.000 Super Points inleveren voor cryptocurrencies en mag er maximaal 100.000 Super Points worden ingewisseld voor cryptocurrencies.

Acceptatie stimuleren van cryptocurrencies

Naast klanten belonen, stimuleert Rakuten zo de acceptatie van cryptocurrencies. Rakuten probeert zo om de toetredingsdrempel te verlagen door het zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk aan te bieden voor crypto beginners. Gebruikers hebben geen ervaring nodig om hun eerste crypto of crypto’s aan te schaffen.

Eigen cryptocurrency exchange

Eerder werd al bekend dat Rakuten zijn cryptocurrency exchange wou lanceren met een bijbehorende smartphone applicatie. Rakuten heeft hiervoor de goedkeuring al ontvangen en het platform is naar verluidt in ontwikkeling.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events