Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Rapid Rewards

Om vliegen met Southwest Airlines nog aantrekkelijker te maken heeft Southwest Airlines recentelijk het loyaliteitsprogramma Rapid Rewards vernieuwd. Trouwe klanten van Southwest Airlines worden met dit programma beloond. Om deel te nemen aan het programma kunnen klanten zich gratis inschrijven voor het programma op southwest.com.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over het Rapid Rewards programma van Southwest Airlines waarbij klanten sparen voor kortingen en meer.
Redactie LoyaltyFacts
30 maart 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

Rapid Rewards

Om vliegen met Southwest Airlines nog aantrekkelijker te maken heeft Southwest Airlines recentelijk het loyaliteitsprogramma Rapid Rewards vernieuwd. Trouwe klanten van Southwest Airlines worden met dit programma beloond. Om deel te nemen aan het programma kunnen klanten zich gratis inschrijven voor het programma op southwest.com.

Lees hier alles over het Rapid Rewards programma van Southwest Airlines waarbij klanten sparen voor kortingen en meer.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Rapid Rewards
Southwest Airlines
Vervoer
Verenigde Staten
Maart 2011

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Sparen voor korting en vluchten
Website en CreditCard
Vliegen met Southwest aantrekkelijker maken
Actief
Southwest Airlines logo
Southwest Airlines logo
Southwest Airlines
Southwest Airlines
Southwest Airlines Co. is een grote Amerikaanse vluchtmaatschappij opgericht in 1967. Southwest heeft meer dan 45.000 medewerkers in dienst en voert meer dan 3400 vluchten per dag uit.
Southwest Airlines Co. is een grote Amerikaanse vluchtmaatschappij opgericht in 1967. Southwest heeft meer dan 45.000 medewerkers in dienst en voert meer dan 3400 vluchten per dag uit.
Om vliegen met Southwest Airlines nog aantrekkelijker te maken heeft Southwest Airlines recentelijk het loyaliteitsprogramma Rapid Rewards vernieuwd. Trouwe klanten van Southwest Airlines worden met dit programma beloond. Om deel te nemen aan het programma kunnen klanten zich gratis inschrijven voor het programma op southwest.com.

Sparen
Deelnemers aan het programma verdienen spaarpunten voor iedere dollar die zij uitgeven op vluchten van Southwest Airlines. Daarnaast kunnen deelnemende klanten punten verdienen bij aangesloten partners, waaronder hotels, autoverhuurbedrijven en eetgelegenheden. Indien klanten gebruik maken van de credit card van Southwest Airlines verdienen zij bovendien extra spaarpunten. Tenslotte kunnen klanten spaarpunten inkopen bij Southwest Airlines.

 

Binnen het programma wordt er onderscheid gemaakt tussen drie klantgroepen op basis van klantwaarde, namelijk: Base, A-list en A-list preferred. Naarmate de klantwaarde toeneemt, neemt ook de beloning in het programma toe.

 

 

Verzilveren
Spaarpunten kunnen worden ingewisseld voor verschillende voordelen. Het belangrijkste voordeel is het kopen van vluchten met spaarpunten. Er is geen restrictie qua data en/of vluchten waarvoor punten kunnen worden ingewisseld.

 

Naast vluchten, kunnen punten ook worden ingewisseld voor hotelovernachtingen, autohuur en excursies. Hiervoor werkt Southwest Airlines wereldwijd samen met meer dan 70.000 hotels en 45 grote retailers. Voorwaarde voor deze voordelen is wel dat klanten ook gebruik maken van de Southwest Airlines credit card.

 

Via e-mail en de website worden klanten persoonlijk op de hoogte gehouden van hun spaarsaldo en exclusieve acties in het spaarprogramma.

 

Rapid Rewards Case Facts

  • Southwest Airlines introduceerde in 1989 het Rapid Rewards programma en heeft de invulling van het programma in 2011 vernieuwd.
  • Leden kunnen punten verzilveren op meer dan 800 internationale bestemmingen.

 


Quote
Gary Kelly, Chairman, President and CEO South West Airlines, PR Newswire (2011):

“This year we enter our fifth decade of giving Americans the Freedom to fly, and what better way to kick off the year than to introduce a new frequent flyer program that our Customers are going to LUV. We tailor-made the All-New Rapid Rewards program to meet the needs of today’s traveler, making it faster and easier than ever before to go, see, and do on Southwest Airlines.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events