fbpx
Loyalty Program

CASE: Rapid Rewards

Lees hier alles over het Rapid Rewards programma van Southwest Airlines waarbij klanten sparen voor kortingen en meer.

Loyalty ProgramCase 30 maart 2011
Rapid Rewards
Naam Rapid Rewards
Organisatie Southwest Airlines
Sector Vervoer
Land Verenigde Staten
Sinds Maart 2011
Type programma Spaarprogramma
Benefits Sparen voor korting en vluchten
Dragers Website en CreditCard
Thematiek Vliegen met Southwest aantrekkelijker maken
Status Actief

Southwest Airlines

Southwest Airlines Co. is een grote Amerikaanse vluchtmaatschappij opgericht in 1967. Southwest heeft meer dan 45.000 medewerkers in dienst en voert meer dan 3400 vluchten per dag uit.

Om vliegen met Southwest Airlines nog aantrekkelijker te maken heeft Southwest Airlines recentelijk het loyaliteitsprogramma Rapid Rewards vernieuwd. Trouwe klanten van Southwest Airlines worden met dit programma beloond. Om deel te nemen aan het programma kunnen klanten zich gratis inschrijven voor het programma op southwest.com.

Sparen
Deelnemers aan het programma verdienen spaarpunten voor iedere dollar die zij uitgeven op vluchten van Southwest Airlines. Daarnaast kunnen deelnemende klanten punten verdienen bij aangesloten partners, waaronder hotels, autoverhuurbedrijven en eetgelegenheden. Indien klanten gebruik maken van de credit card van Southwest Airlines verdienen zij bovendien extra spaarpunten. Tenslotte kunnen klanten spaarpunten inkopen bij Southwest Airlines.

Binnen het programma wordt er onderscheid gemaakt tussen drie klantgroepen op basis van klantwaarde, namelijk: Base, A-list en A-list preferred. Naarmate de klantwaarde toeneemt, neemt ook de beloning in het programma toe.

Verzilveren
Spaarpunten kunnen worden ingewisseld voor verschillende voordelen. Het belangrijkste voordeel is het kopen van vluchten met spaarpunten. Er is geen restrictie qua data en/of vluchten waarvoor punten kunnen worden ingewisseld.

Naast vluchten, kunnen punten ook worden ingewisseld voor hotelovernachtingen, autohuur en excursies. Hiervoor werkt Southwest Airlines wereldwijd samen met meer dan 70.000 hotels en 45 grote retailers. Voorwaarde voor deze voordelen is wel dat klanten ook gebruik maken van de Southwest Airlines credit card.

Via e-mail en de website worden klanten persoonlijk op de hoogte gehouden van hun spaarsaldo en exclusieve acties in het spaarprogramma.

Rapid Rewards Case Facts

  • Southwest Airlines introduceerde in 1989 het Rapid Rewards programma en heeft de invulling van het programma in 2011 vernieuwd.
  • Leden kunnen punten verzilveren op meer dan 800 internationale bestemmingen.


Quote
Gary Kelly, Chairman, President and CEO South West Airlines, PR Newswire (2011):

“This year we enter our fifth decade of giving Americans the Freedom to fly, and what better way to kick off the year than to introduce a new frequent flyer program that our Customers are going to LUV. We tailor-made the All-New Rapid Rewards program to meet the needs of today’s traveler, making it faster and easier than ever before to go, see, and do on Southwest Airlines.”

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: