
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden heeft Recyclebank geen relatie met het bankwezen. Het bedrijf is in 2004 opgericht met als doelstelling consumenten bewust te maken van de impact die hun levensstijl op het milieu heeft. Om dit bewustzijn te bevorderen worden consumenten beloond voor ‘groen’ gedrag.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Deelname
Om mee te kunnen doen met het programma kunnen consumenten zich aanmelden via de website www.recyclebank.com.
Sparen
Consumenten die meedoen aan eht programma worden beloond voor het recyclen van huishoudelijk afval, het lid maken van vrienden en voor minder energieverbruik. De beloning bestaat onder andere uit kortingen op levensmiddelen, kadobonnen van drogisterijen en aanbiedingen op producten die zij dagelijks gebruiken.
Ieder initiatief wordt beloond in de vorm van spaarpunten, die op hun beurt in de webwinkel inwisselbaar zijn voor een door de consument gekozen beloning.
Op de website worden tal van mogelijkheden beschreven om spaarpunten te verdienen. Deze initiatieven hebben altijd betrekking op dagelijkse activiteiten en hebben een bepaalde waarde in de vorm van spaarpunten. Wanneer de consument één van de genoemde initiatieven uitvoert worden de spaarpunten geregistreerd op het persoonlijke account van die persoon.
Verzilveren
De verdiende punten zijn in te wisselen tegen beloningen uit 14 verschillende categorieën zoals verzorgingsproducten en kadobonnen. Daarnaast is er altijd een aantal geselecteerde beloningen tijdelijk voor minder punten verkrijgbaar, dit zijn de zogenaamde ‘hot deals’.
Communicatie
Alle informatie met betrekking tot het persoonlijke account, transacties en programma-updates worden per e-mail gecommuniceerd. Ook is er de mogelijkheid om in te schrijven voor nieuwsitems en speciale aanbiedingen van geselecteerde partners. Daarnaast worden er op de website tips en trucs gegeven om er een ‘groene’ levensstijl op na te houden.
Quote
Jonathan Hsu, CEO of Recyclebank:
“Recyclebank is all about providing actual monetary financial rewards, but beyond that showing people the full context of their actions for the environment” – in Fast Company Magazine.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.