Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Recyclebank

In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden heeft Recyclebank geen relatie met het bankwezen. Het bedrijf is in 2004 opgericht met als doelstelling consumenten bewust te maken van de impact die hun levensstijl op het milieu heeft. Om dit bewustzijn te bevorderen worden consumenten beloond voor ‘groen’ gedrag.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over de Recyclebank waarbij klanten kunnen sparen voor kortingen door te recyclen.
Redactie LoyaltyFacts
30 november 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

Recyclebank

In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden heeft Recyclebank geen relatie met het bankwezen. Het bedrijf is in 2004 opgericht met als doelstelling consumenten bewust te maken van de impact die hun levensstijl op het milieu heeft. Om dit bewustzijn te bevorderen worden consumenten beloond voor ‘groen’ gedrag.

Lees hier alles over de Recyclebank waarbij klanten kunnen sparen voor kortingen door te recyclen.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Recyclebank
Recyclebank
Overige sectoren
Verenigde Staten & Verenigd Koninkrijk
Onbekend

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Sparen voor korting
Website
Milieubewustzijn belonen
Actief
Recyclebank logo
Recyclebank logo
Recyclebank
Recyclebank
RECYCLEBANK RecycleBank is een Amerikaans initiatief en inspireert en beloont mensen om slimmere, alledaagse keuzes te maken voor een duurzamere toekomst. RecycleBank gelooft in een groepsinspanning om zo een positieve impact te hebben. Dit is de reden waarom zij gemeenschappen, bedrijven en mensen bij elkaar brengen voor een duurzame leefomgeving.
RECYCLEBANK RecycleBank is een Amerikaans initiatief en inspireert en beloont mensen om slimmere, alledaagse keuzes te maken voor een duurzamere toekomst. RecycleBank gelooft in een groepsinspanning om zo een positieve impact te hebben. Dit is de reden waarom zij gemeenschappen, bedrijven en mensen bij elkaar brengen voor een duurzame leefomgeving.
In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden heeft Recyclebank geen relatie met het bankwezen. Het bedrijf is in 2004 opgericht met als doelstelling consumenten bewust te maken van de impact die hun levensstijl op het milieu heeft. Om dit bewustzijn te bevorderen worden consumenten beloond voor ‘groen’ gedrag.

 

Deelname
Om mee te kunnen doen met het programma kunnen consumenten zich aanmelden via de website www.recyclebank.com.

 

Sparen
Consumenten die meedoen aan eht programma worden beloond voor het recyclen van huishoudelijk afval, het lid maken van vrienden en voor minder energieverbruik. De beloning bestaat onder andere uit kortingen op levensmiddelen, kadobonnen van drogisterijen en aanbiedingen op producten die zij dagelijks gebruiken.

Ieder initiatief wordt beloond in de vorm van spaarpunten, die op hun beurt in de webwinkel inwisselbaar zijn voor een door de consument gekozen beloning.

Op de website worden tal van mogelijkheden beschreven om spaarpunten te verdienen. Deze initiatieven hebben altijd betrekking op dagelijkse activiteiten en hebben een bepaalde waarde in de vorm van spaarpunten. Wanneer de consument één van de genoemde initiatieven uitvoert worden de spaarpunten geregistreerd op het persoonlijke account van die persoon.

 

Verzilveren
De verdiende punten zijn in te wisselen tegen beloningen uit 14 verschillende categorieën zoals verzorgingsproducten en kadobonnen. Daarnaast is er altijd een aantal geselecteerde beloningen tijdelijk voor minder punten verkrijgbaar, dit zijn de zogenaamde ‘hot deals’.

 

Communicatie
Alle informatie met betrekking tot het persoonlijke account, transacties en programma-updates worden per e-mail gecommuniceerd. Ook is er de mogelijkheid om in te schrijven voor nieuwsitems en speciale aanbiedingen van geselecteerde partners. Daarnaast worden er op de website tips en trucs gegeven om er een ‘groene’ levensstijl op na te houden.

Recyclebank case facts

  • Sinds 2006 heeft het initiatief minimaal twee awards per jaar in de wacht gesleept. Een voorbeeld hiervan is The Colloquy’s Innovation in Loyalty Marketing Award 2010.
  • Het programma heeft twee miljoen leden en 3.000 partners.
  • In samenwerking met Visa is er een speciale Gconomy Card ontwikkelt, waar ook mee gespaard kan worden.

 


Quote

Jonathan Hsu, CEO of Recyclebank:

“Recyclebank is all about providing actual monetary financial rewards, but beyond that showing people the full context of their actions for the environment” – in Fast Company Magazine.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events