En geeft ze unieke toegang tot 'The Paddock'
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Het formule 1 team Red Bull Racing is de samenwerking met Oracle vanaf dit jaar gaan intensiveren. De afgelopen jaren heeft het formule 1 team vooral gebruik gemaakt van de technologie van Oracle, sinds dit jaar is Oracle ook op marketinggebied meer betrokken geraakt.
Bijna iedereen kent Red Bull Racing, maar het formule 1 team wist nog weinig van hun volgers. Om hier meer inzicht in te krijgen heeft Red Bull Racing in samenwerking met Oracle een loyaliteitsprogramma ontwikkeld; ‘The Red Bull Racing Paddock’. Met dit loyaliteitsprogramma bieden zij hun fans een unieke ervaring. Met het gratis loyaliteitsprogramma stimuleert Red Bull hun fans om content te bekijken op hun website.
Anders dan andere loyaliteitsprogramma’s sparen deelnemers niet door het doen van aankopen. Bij The Red Bull Racing Paddock sparen fans door meer te interacteren met het formule 1 team. Met het programma wilt het Formule 1 team fans vooral betrekken doormiddel van content. Zo kunnen zij punten verdienen met een deelname aan een quiz, door het verwijzen van vrienden naar het platform, hoogtepunten van races te bekijken en profielen van coureurs te lezen.
Wanneer de punten van een fan toenemen, kunnen zij promoveren van ‘Red Bull Racing Driver’ naar ‘Red Bull Racing Legend’ en kunnen zij de punten verzilveren. Die punten kunnen zij o.a. verzilveren voor merchandise. Naast merchandise kunnen de punten verzilverd worden voor ‘money-can’t-buy rewards’. Dit zijn unieke beloningen waar geen prijskaartje aan hangen. Denk aan digitale downloads, gesigneerde items, onvergetelijke VIP ervaringen en meer.
Doordat Red Bull Racing hiermee veel data van fans verzamelt kunnen zij relevante en gepersonaliseerde berichtencampagnes creëren voor de fans. Zij ontvangen hierdoor actuele en doelgerichte informatie die is afgestemd op hun interesses. Door het loyaliteitsprogramma voelt de fan zich betrokken en onderdeel van het team. Red Bull Racing zet de fan hiermee op ‘poleposition’.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.