Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Red Bull Racing zet zijn fans op poleposition

En geeft ze unieke toegang tot ‘The Paddock’

LOYALTY PROGRAM

CASE

Pim Kamphuis
Pim Kamphuis
16 maart 2022
LOYALTY PROGRAM
CASE

Red Bull Racing zet zijn fans op poleposition

En geeft ze unieke toegang tot 'The Paddock'

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

The Red Bull Racing Paddock
Red Bull Racing
B2C
Wereldwijd
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Loyaliteitsprogramma
Merchandise
App & Website
Formule 1
Actief
Red Bull Racing
Red Bull Racing
Oracle Red Bull Racing is een Oostenrijks Formule 1-team, gevestigd in Groot-Brittannië en actief sinds 2005. Max Verstappen won in 2021 de wereldtitel als coureur van Red Bull.
Oracle Red Bull Racing is een Oostenrijks Formule 1-team, gevestigd in Groot-Brittannië en actief sinds 2005. Max Verstappen won in 2021 de wereldtitel als coureur van Red Bull.
En geeft ze unieke toegang tot ‘The Paddock’

Het formule 1 team Red Bull Racing is de samenwerking met Oracle vanaf dit jaar gaan intensiveren. De afgelopen jaren heeft het formule 1 team vooral gebruik gemaakt van de technologie van Oracle, sinds dit jaar is Oracle ook op marketinggebied meer betrokken geraakt.

 

Bijna iedereen kent Red Bull Racing, maar het formule 1 team wist nog weinig van hun volgers. Om hier meer inzicht in te krijgen heeft Red Bull Racing in samenwerking met Oracle een loyaliteitsprogramma ontwikkeld; ‘The Red Bull Racing Paddock’. Met dit loyaliteitsprogramma bieden zij hun fans een unieke ervaring. Met het gratis loyaliteitsprogramma stimuleert Red Bull hun fans om content te bekijken op hun website.

 

Hoe werkt het?

Anders dan andere loyaliteitsprogramma’s sparen deelnemers niet door het doen van aankopen. Bij The Red Bull Racing Paddock sparen fans door meer te interacteren met het formule 1 team. Met het programma wilt het Formule 1 team fans vooral betrekken doormiddel van content. Zo kunnen zij punten verdienen met een deelname aan een quiz, door het verwijzen van vrienden naar het platform, hoogtepunten van races te bekijken en profielen van coureurs te lezen.

 

Verzilveren

Wanneer de punten van een fan toenemen, kunnen zij promoveren van ‘Red Bull Racing Driver’ naar ‘Red Bull Racing Legend’ en kunnen zij de punten verzilveren. Die punten kunnen zij o.a. verzilveren voor merchandise. Naast merchandise kunnen de punten verzilverd worden voor ‘money-can’t-buy rewards’. Dit zijn unieke beloningen waar geen prijskaartje aan hangen. Denk aan digitale downloads, gesigneerde items, onvergetelijke VIP ervaringen en meer.

 

Doordat Red Bull Racing hiermee veel data van fans verzamelt kunnen zij relevante en gepersonaliseerde berichtencampagnes creëren voor de fans. Zij ontvangen hierdoor actuele en doelgerichte informatie die is afgestemd op hun interesses. Door het loyaliteitsprogramma voelt de fan zich betrokken en onderdeel van het team. Red Bull Racing zet de fan hiermee op ‘poleposition’.

 

Pim Kamphuis

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events