RET heeft OVMiles geïntroduceerd omdat zij naast het aanbieden van goed openbaar vervoer ook een sociale verbinder willen zijn tussen de stad Rotterdam en haar inwoners. Door de gespaarde OVMiles in te wisselen voor leuke acties bij Rotterdamse partners ontdekken de RET-reizigers nieuwe plekken en nieuwe mensen in de regio Rotterdam.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Deelname
Na een online aanmelding op ovmiles.nl, kan OVMiles geactiveerd worden op de OV-chipkaart bij één van de activatiepunten. Na activatie spaart de deelnemer automatisch Miles als hij/zij reist met het openbaar vervoer en in- en uitcheckt binnen het vervoersgebied van RET.
Sparen
Er zijn zes manieren om OVMiles te sparen:
Het aantal punten dat gespaard wordt is afhankelijk van het aantal kilometers dat in een maand met het openbaar vervoer van RET wordt afgelegd. Daarnaast kan het aantal uitgebreid worden door de acties die hierboven zijn benoemd. Het maximaal aantal te sparen Miles is 200 per maand.
Verzilveren
OVMiles werkt samen met 23 vaste (Rotterdamse) partners zoals Feyenoord, Hotel New York, Dudok en Diergaarde Blijdorp, bij deze partners ontvang je bij inlevering van je Miles gratis diensten of korting op producten. Bijvoorbeeld:
Gespaarde Miles kunnen op 2 manieren ingewisseld worden bij de OVMiles-partners:
Sommige OVMiles-partners bieden ook voordeel als de deelnemer de afgelopen 3 uur met het openbaar vervoer van de RET heeft gereisd. Dit heet de OV-check. De OV-check staat los van het aantal Miles. Door de OV-chipkaart voor de kaartlezer te houden, toont de deelnemer aan dat hij/zij met het openbaar vervoer heeft gereisd en ontvangt vervolgens voordeel.
Goud, zilver, brons
OVMiles werkt met statussen, deze status is afhankelijk van het aantal kilometers dat je met het openbaar vervoer van RET reist. Iedereen begint op ‘brons’, maar zodra een deelnemer ‘zilver’ of ‘goud’ wordt dan krijgt hij/zij toegang tot steeds meer exclusieve acties en extra’s.
Quote
Pedro Peters, algemeen directeur RET:
“Wij hebben altijd gezegd dat we met de chipkaart meer mogelijkheden gingen bieden voor de klanten. Nu zijn we zo ver dat we onze klanten een, voor het OV, uniek aanbod kunnen doen met OVMiles.”
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.