Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Sanoma Voordeelsparen

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
31 juli 2014
LOYALTY PROGRAM
CASE

Sanoma Voordeelsparen

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

VoordeelSparen
Sanoma
Uitgeverij
Nederland
September 2013

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting op cadeaus
Website
Lezers belonen met korting
Actief
Sanoma
Sanoma
Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen.
Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een aantal Europese landen.

Deelname
Deelnemen aan Sanoma VoordeelSparen is eenvoudig. Online kan gratis een spaaraccount worden aangemaakt. Het programma heeft circa 180.000 deelnemers.

 

Sparen
Er kunnen op diverse manieren punten worden gespaard binnen het programma:

  • Indien de deelnemer een abonnement heeft op een tijdschrift, kan dit aangegeven worden in het persoonlijke online account. Hierdoor spaart de deelnemer automatisch en ontvangt hij/zij met ieder ontvangen exemplaar 8 VoordeelPunten. In totaal doen er 19 tijdschriften mee aan Sanoma VoordeelSparen met een abonnement.
  • Bij de aanschaf van een tijdschrift in de winkel kan de deelnemer de unieke code zoals vermeld op/in het tijdschrift invoeren op de website. Hier doen in totaal 10 titels aan mee, namelijk Ariadne at Home, AutoWeek, Donald Duck, Eigen Huis & Interieur, Flair, Libelle, Margriet, VIVA, vtwonen en Story. Hiervoor verdient de deelnemer 5 VoordeelPunten per exemplaar/ingevoerde code.
  • Deelname aan hettestpanel.nl. Deelnemers aan hettestpanel.nl ontvangen een code ter waarde van 5 punten voor aanmelding voor het testpanel (indien hij/zij niet wordt geselecteerd voor deelname), deelname aan een onderzoek en het aanvullen van profielgegevens

 

Alle gespaarde punten worden bijgehouden in het online account van de deelnemer. VoordeelPunten zijn onbeperkt houdbaar.

 

Verzilveren
Deelnemers kunnen VoordeelPunten via de online spaarshop verzilveren voor kortingen op producten. Het is niet mogelijk om producten volledig met VoordeelPunten te bestellen.

 

Indien de deelnemer een product met korting wil aanschaffen en hiervoor voldoende punten heeft kan hij/zij in de online spaarshop de producten in het winkelmandje plaatsen, bestellen en vervolgens afrekenen met iDeal. De VoordeelPunten worden automatisch afgeschreven van het saldo in het persoonlijke account.

 

Deelnemers kunnen sparen voor korting op vele verschillende producten zoals parfums, hotelovernachtingen, huishoudelijke apparaten, sieraden, speelgoed e.d.

 

Communicatie
Sanoma zet haar eigen kanalen in voor communicatie over VoordeelSparen.nl. Elk deelnemend tijdschrift plaatst elke editie een advertentie. Daarnaast verwijzen de websites van de deelnemende tijdschriften naar VoordeelSparen.nl. Tevens wordt het programma gepromoot op hettestpanel.nl.

Sanoma VoordeelSparen case facts

  • Het loyaliteitsprogramma is op 24 september 2013 gelanceerd en eerst ingezet voor de lezers van Autoweek, Libelle, Margriet, Viva, Flair, Story en Zin. KRO magazine en Mikro Gids nemen sinds 19 juni 2014 deel. Hierna zijn nog veel meer titels toegevoegd: Donald Duck, vtwonen, Eigen Huis & Interieur, Aradne at Home, Tina, Fashionista, Zo Zit Dat, Katrien en Kek Mama. Het tijdschrift Zin behoort niet meer tot Sanoma.
  • De lancering van het programma was een succes. Binnen een maand na de start heeft Sanoma reeds 40% van het beoogde aantal deelnemers mogen verwelkomen.

 


Quote
Sandra Dol, Uitgever Vrouwen bij Sanoma:

“In Nederland zijn spaarprogramma’s een bewezen succes. Sanoma wil met VoordeelSparen.nl trouwe abonnees belonen met aantrekkelijke producten die zij kunnen aanschaffen met een hoge korting. Daarnaast wordt ook de lezer die verschillende tijdschriften in de winkel koopt beloond met dit spaarsysteem.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events