Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Save Lease

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Lees hier alles over het Save Lease programma waarbij klanten worden beloond op basis van hun bespaarde brandstofkosten.
Redactie LoyaltyFacts
31 december 2011
LOYALTY PROGRAM
CASE

Save Lease

Lees hier alles over het Save Lease programma waarbij klanten worden beloond op basis van hun bespaarde brandstofkosten.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Save Lease
Athlon Car Lease
Automotive
Nederland
November 2006

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Sparen voor cadeaus
Geen
Sparen voor cadeaus en brandstofbesparing
Actief
Het Athlon logo.
Het Athlon logo.
Athlon Car Lease
Athlon Car Lease
Athlon is een autoriteit op het gebied van autoleasing in Nederland. Daarnaast ontplooit zij al jarenlang innovatieve, duurzame en kostenefficiënte initiatieven op het gebied van mobiliteit. Naast vijf vestigingen in Nederland heeft Athlon negen vestigingen in Europa. Athlon is sinds 2006 onderdeel van DLL, een 100% dochter van de Rabobank Groep.
Athlon is een autoriteit op het gebied van autoleasing in Nederland. Daarnaast ontplooit zij al jarenlang innovatieve, duurzame en kostenefficiënte initiatieven op het gebied van mobiliteit. Naast vijf vestigingen in Nederland heeft Athlon negen vestigingen in Europa. Athlon is sinds 2006 onderdeel van DLL, een 100% dochter van de Rabobank Groep.

Deelname
Deelnemen aan het Save Lease programma is mogelijk wanneer de leaserijder klant is bij Athlon Car Lease en brengt geen kosten met zich mee. Iedere deelnemer heeft een persoonlijk account met een daaraan gekoppeld Saver-saldo.

 

Sparen 
Het programma heeft tot doel om de brandstofkosten te reduceren van de leaserijders. Om dit te realiseren worden leaserijders beloond, in de vorm van Savers (spaarpunten), die twee keer per jaar worden toegekend.

 

Het aantal toegekende Savers wordt bepaald door het daadwerkelijke verbruik en het aantal gereden kilometers te vergelijken met een van te voren vastgestelde norm. Wanneer uit de resultaten is gebleken dat de klant heeft bespaard, worden er spaarpunten toegekend.

 

Wanneer leaserijders bij de keuze van een nieuwe auto een ‘Frisse Wielen’ exemplaar uit de Wereld Natuur Fonds top 10 kiezen, worden zij door Athlon Car Lease beloond met een extra aantal Savers.

 

Verzilveren 
De zogenaamde Savers kunnen in de webwinkel ingewisseld worden voor verschillende cadeaus. De bestelde artikelen worden binnen 4 tot 6 weken geleverd.

 

De cadeaus zijn verkrijgbaar in 17 verschillende categorieën van sieraden tot en met wonen, gereedschap en huishoudelijke artikelen. Enkele voorbeelden van cadeaus zijn een waterbesparende douchekop, een dvd-speler of een reistas.

Save Lease case facts 

  • In het kader van de beperking van de CO2-uitstoot heeft het Wereld Natuur Fonds onder het label ‘Frisse Wielen’ voor een aantal categorieën auto’s een top 10 van de zuinigste en schoonste modellen opgesteld.
  • Athlon Car Lease geeft rijstijltips over Het Nieuwe Rijden op de website en adviseert klanten op het gebied van rijstijltrainingen.
  • Op de website www.athloncarlease.nl kunnen leaserijders via een unieke brandstofmodule zien waar er goedkoop getankt kan worden. Leaserijders hoeven hierbij enkel hun postcode en brandstofsoort in te vullen.

 


Quote
Richard Sikkel, commercieel directeur van Athlon:

“Save Lease is ook commercieel een schot in de roos. Zozeer, dat we op dit moment de vraag niet aan kunnen. Onze klanten zijn vooral bedrijven die iets willen doen voor het milieu.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events