Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Scotch & Soda lanceert Cluba Soda 3.0

Coming soon!

LOYALTY PROGRAM

CASE

Pim Kamphuis
Pim Kamphuis
23 november 2022
LOYALTY PROGRAM
CASE

Scotch & Soda lanceert Cluba Soda 3.0

Coming soon!

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Club Soda
Scotch & Soda
B2C
Alle landen
Binnenkort

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Clubprogramma
Exclusieve toegang tot merchandise & events, co-creaties
Web3
Fashion
Niet actief
Scotch & Soda
Scotch & Soda
Scotch & Soda is een mode retailer uit Amsterdam en is opgericht in 1985. Scotch & Soda is geïnspireerd door de liberale kijk van hun thuisstad. Opkomen voor individualiteit, authenticiteit en de kracht van zelfexpressie zijn onderwerpen die terugkomen in hun ontwerpen.
Scotch & Soda is een mode retailer uit Amsterdam en is opgericht in 1985. Scotch & Soda is geïnspireerd door de liberale kijk van hun thuisstad. Opkomen voor individualiteit, authenticiteit en de kracht van zelfexpressie zijn onderwerpen die terugkomen in hun ontwerpen.
Coming soon!

Het modemerk Scotch & Soda heeft een lancering aangekondigd van een nieuw loyaliteitsprogramma: Club Soda 3.0. Het loyaliteitsprogramma krijgt de vorm van een online community waar klanten lid van kunnen worden door een ‘Founder’s Pass’ te claimen in de vorm van een NFT.

 

Hoe werkt het?

De ‘Founder’s Pass’, in de vorm van een NFT, dient als een lidmaatschapskaart die toegang geeft tot merchandise, exclusieve collecties en evenementen. Ook kunnen leden van het loyaliteitsprogramma contact met elkaar maken via een Discord-server van Scotch & Soda.

 

Aanvulling op Club Soda

Club Soda 3.0 is een aanvulling op het huidige loyaliteitsprogramma van Scotch & Soda: Club Soda. Dit loyaliteitsprogramma is afgelopen juni van start gegaan. Club Soda biedt deelnemers voordelen in de vorm van speciale kortingen, vroege toegang tot collecties, toegang tot exclusieve evenementen en verjaardagscadeaus.

Naast het bieden van veel vergelijkbare voordelen als Club Soda, biedt Club Soda 3.0 deelnemers de mogelijkheid om samen met Scotch & Soda te co-creëren aan speciale projecten, waardoor plaats wordt gemaakt voor een meer collaboratieve, inclusieve en interessante benadering van creatie in de nieuwe digitale wereld. Leden kunnen ook anoniem lid worden van de Web3-gemeenschap via hun openbare cryptocurrency-portemonnee-adres in plaats van via persoonlijke identificatie zoals e-mail.

Web3 is een benaming voor een gedecentraliseerde versie van het internet waar de regie niet in handen is van grote technologiebedrijven, maar bij internetgebruikers. Dit wordt mogelijk gemaakt door de technologie Blockchain. 

 

Onderdeel van lange termijn plannen

Het streven van Scotch & Soda om naar Web3 te gaan is onderdeel van hun bedrijfsstrategie. Scotch & Soda wil hiermee de waarden van de volgende generatie beter vertegenwoordigen, NFT’s dienen als een vertrouwd toegangspunt.

Met dit loyaliteitsprogramma wil Scotch & Soda de eerste stappen te zetten om een gemeenschap op te bouwen in Web3 gebaseerd op de ‘Free spirit values of our home city of Amsterdam’. Hiermee willen zij de betrokkenheid, creativiteit en feedback vieren van hun leden, ongeacht waar zij zijn en wat hun identiteit is in ‘het echte leven’.

Pim Kamphuis

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events