Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Spaarprogramma met Clubcard van Tesco

Spaarprogramma met Clubcard van Tesco stelt consumenten in staar om op diverse manieren punten te sparen en verzilveren. De clubcard is gratis online aan te vragen via tesco.com.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Spaarprogramma met Clubcard van Tesco
Redactie LoyaltyFacts
30 juni 2009
LOYALTY PROGRAM
CASE

Spaarprogramma met Clubcard van Tesco

Spaarprogramma met Clubcard van Tesco stelt consumenten in staar om op diverse manieren punten te sparen en verzilveren. De clubcard is gratis online aan te vragen via tesco.com.

Spaarprogramma met Clubcard van Tesco

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Tesco Clubcard
Tesco
Retail
UK & 12 landen buiten UK
1995

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Voordelen & Kortingen
Klantenkaart
Sparen voor artikelen
Actief
Tesco Clubcard
Tesco Clubcard
Tesco
Tesco
Tesco is een internationaal opererend Brits bedrijf met supermarkten en hypermarkten. Het werd in 1924 opgericht en is de grootste Britse detailhandel, zowel naar wereldwijde verkoopcijfers als naar lokaal marktaandeel. Tesco is de op twee na grootste detailhandelaar ter wereld.
Tesco is een internationaal opererend Brits bedrijf met supermarkten en hypermarkten. Het werd in 1924 opgericht en is de grootste Britse detailhandel, zowel naar wereldwijde verkoopcijfers als naar lokaal marktaandeel. Tesco is de op twee na grootste detailhandelaar ter wereld.
Spaarprogramma met Clubcard van Tesco stelt consumenten in staar om op diverse manieren punten te sparen en verzilveren. De clubcard is gratis online aan te vragen via tesco.com.

Sparen
Sparen kan niet alleen in de winkel zelf, maar ook online en bij partners van het programma. Daarnaast worden Green Clubcard points uitgegeven voor het hergebruik van boodschappentassen. Voor iedere pond die wordt uitgegeven, ontvangen klanten een punt. Klanten kunnen hun puntensaldo inzien in hun persoonlijke online account.

 

Verzilveren
Wanneer het puntentotaal is opgelopen tot 150 punten, ontvangt de houder van de Clubcard elke 3 maanden vouchers, die de waarde van zijn saldo vertegenwoordigen. In het online account kunnen de vouchers geprint worden, waarna ze ingewisseld kunnen worden voor korting op boodschappen bij Tesco, op online producten en op brandstof. De kaarthouder kan de vouchers ook meer waarde geven met Clubcard Boost. Zij kunnen de waarde van de voucher verviervoudigen, wanneer zij deze uitgeven bij een van de geselecteerde partners, zoals pretparken, tijdschriften, cursussen en restaurants.

 

Extra’s
Via het Clubcardprogramma vergaart Tesco enorm veel klantkennis. Op basis van die kennis heeft de supermarktketen een sterk begrip van haar markt ontwikkeld. Daardoor weet Tesco relaties met haar klant op te bouwen, en een zo makkelijk mogelijke klantervaring te bieden. Tesco heeft verschillende clubs in het leven geroepen, zoals de Foodclub, Wineclub, Toddlerclub en Tesco’s Healthy Living. Deze clubs komen tegemoet aan de specifieke interessegebieden van klanten, waardoor Tesco hen emotioneel weet te raken.

 

 

Case Facts

  • Tot lancering (1995) had concurrent Sainbury’s een groter marktaandeel dan Tesco. Een maand na lancering is Tesco nummer 1 geworden en gebleven.
  • Tesco bouwt een enorme hoeveelheid hoogwaardige klantkennis op en speelt daar op in met verschillende clubs.
  • De Tesco Clubcard heeft ongeveer 13 miljoen leden


Spaarprogramma met Clubcard van Tesco quote 

Sunday Times:

“Nobody in retailing underestimates the power of the card: its success undoubtedly helped Tesco to overtake Sainsbury as Britain’s leading grocer.”

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events