Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Spaarpunten doneren aan het goede doel

Bij het succesvolle Douwe Egberts-programma

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
23 maart 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

Spaarpunten doneren aan het goede doel

Bij het succesvolle Douwe Egberts-programma

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

DE-Spaarprogramma
Douwe Egberts
B2C
Nederland
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Geschenken en donaties
Zegels
Levensmiddelen
Actief
Het Douwe Egberts logo
Het Douwe Egberts logo
Douwe Egberts
Douwe Egberts
DOUWE EGBERTS Douwe Egberts is een Nederlandse bedrijf dat handelt in koffie, thee en andere levensmiddelen.
DOUWE EGBERTS Douwe Egberts is een Nederlandse bedrijf dat handelt in koffie, thee en andere levensmiddelen.
Bij het succesvolle Douwe Egberts-programma

Hoe zat het ook al weer?

Het spaarprogramma van Douwe Egberts bestaat al jaren en is een van de meest succesvolle spaarprogramma’s in Nederland.  Iedere koffieliefhebber kan punten sparen door zegels van verpakkingen te knippen. Bijna elk huishouden heeft dan ook wel eens meegedaan aan dit traditionele spaarprogramma. Het concept is duidelijk, deelnemers kunnen punten sparen voor een geschenk. In het begin waren deze punten in te wisselen bij winkels van Douwe Egberts, maar de laatste jaren konden spaarders punten uitsluitend inwisselen bij de Blokker.

Na jarenlang punten inleveren voor geschenken, heeft Douwe Egberts recentelijk een nieuw onderdeel toegevoegd aan het spaarprogramma: de mogelijkheid om gespaarde punten nu ook doneren aan een goed doel. Het bedrijf hoopt in deze tijden mensen nóg dichter bij elkaar te brengen.

 

Goede doelen

Douwe Egberts heeft vier projecten van goede doelenorganisaties geselecteerd waar punten aan gedoneerd kunnen worden. Het gaat om de volgende projecten:

  1. Het Maatjesproject van het Oranje Fonds
  2. Koffiepakken Aroma Rood voor Voedselbanken Nederland
  3. De Heppie tour van Stichting Het Vergeten Kind
  4. Zilverlijn van het Nationaal Ouderenfonds

Deze goede doelen staan allemaal in het teken van samen zijn, waar volgens Douwe Egberts de focus op moet liggen.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events