Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
In 2018 maakte energieleverancier Nuon bekend dat het de naam van haar moederbedrijf over zou gaan nemen. Sinds 2019 kennen we Nuon dan ook onder haar nieuwe Zweedse naam: Vattenfall. Het spaarprogramma van Nuon, ‘Nuon Exclusief’, werd meegenomen, maar dan onder de nieuwe noemer ‘Vattenfall Exclusief’.
Hoe werkt het?
Als klant van Vattenfall kun je je aanmedelden voor Vattenfall Exclusief door middel van je Vattenfall-account. Op basis van het aantal jaar dat je klant bent, word je vervolgens ingedeeld op een bepaalde status. Die status bepaalt het tempo waarmee je kunt sparen. Hoe langer je klant bent, des te sneller de punten binnen stromen. Er zijn vier verschillende statussen:
Als je eenmaal aangemeld bent, ontvang je automatisch iedere maand punten. Deze punten blijven vijf jaar geldig en vervallen als je weggaat bij Vattenfall.
Je punten inwisselen
De gespaarde punten kunnen worden verzilverd voor een heel scala aan cadeaus: van koptelefoons en warmtekussens tot aan producten om te besparen op je energie.
Naast sparen, kun je als klant bij Vattenfall ook profiteren van andere voordelen. Deze zijn ingedeeld in drie categorieën: ‘goed doen’, ‘erop uit’ en ‘winnen’. In de categorie ‘goed doen’ kunnen klanten hun punten in leveren als bijdrage aan een goed doel. In de categorie ‘erop uit’ vallen de speciale Klantendagen die Vattenfall organiseert. Als Vattenfall Exclusief lid krijg je korting op entree en allerlei leuke extra’s. In de categorie ‘winnen’ vallen winacties, waarbij prijzen als een KitchenAid en boormachine te winnen zijn. Hierbij geldt ook, hoe hoger je klantstatus, hoe meer winkans je hebt. In de categorieën brons en zilver heb je één winkans, in goud twee en in platina maar liefst drie.
Wat is er veranderd?
Is het huidige Vattenfall Exclusief vergelijkbaar met het Nuon Exclusief van toen? Ja, eigenlijk wel. Er valt slechts een enkele verandering te bespeuren tussen Nuon Exclusief en Vattenfall Exclusief en dat is de focus van een van de extra voordelen. Waar er bij Vattenfall Exclusief een categorie ‘Goed doen’ is die zich focust op goede doelen en duurzaamheid, heette deze categorie bij Nuon Exclusief nog ‘besparen’. Hierbij lag ook meer de focus op besparen en werden klanten gestimuleerd om hun energierekening te verlagen.
Verder lijkt het huidige Vattenfall Exclusief nog in grote lijnen op Nuon Exclusief. En geef ze eens ongelijk, want je weet wat ze zeggen: Never change a winning team loyalty program.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.