Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Chrissy Strengers
Chrissy Strengers
17 mei 2022
LOYALTY PROGRAM
CASE

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

PREMIO
NESCAFÉ Dolce Gusto
B2C
Nederland
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Geschenken, donaties
Website, app
Koffie
Actief
NESCAFÉ Dolce Gusto
NESCAFÉ Dolce Gusto
Nescafé is een koffiemerk van het Zwitserse bedrijf Nestlé. Met de komst van Dolce Gusto maakt het bedrijf het mogelijk om met koffiecups in een handomdraai een variatie aan koffiesoorten te serveren.
Nescafé is een koffiemerk van het Zwitserse bedrijf Nestlé. Met de komst van Dolce Gusto maakt het bedrijf het mogelijk om met koffiecups in een handomdraai een variatie aan koffiesoorten te serveren.

NESCAFÉ Dolce Gusto heeft een spaarprogramma gelanceerd, waarbij koffieliefhebbers kunnen sparen voor verschillende beloningen.

 

Hoe werkt het?

 

Klanten kunnen eenvoudig een account aanmaken op de website van Dolce Gusto. De enige voorwaarden zijn dat de klant meerderjarig is en woonachtig is in Nederland. Ook bedrijven zijn uitgesloten van deelname aan het programma.
 

Punten sparen

 

Klanten kunnen punten sparen door Dolce Gusto capsules te kopen en de codes te scannen met de app of door de codes handmatig in te voeren. Zodra de code is ingevoerd, worden de punten automatisch bijgeschreven op het account van de deelnemer. Bij de normale dozen van 12 of 16 capsules ontvangen deelnemers 100 punten en bij de grote dozen van 30 capsules ontvangen deelnemers 200 punten. Daarnaast ontvangen ze ook als welkomstcadeau 100 punten bij de eerste gescande code.

 

Daarnaast biedt Dolce Gusto speciale tijdelijke acties, waarbij deelnemers extra punten ontvangen bij aankoop van geselecteerde producten. Zo ontvingen deelnemers in april 50 extra PREMIO punten op de ochtendkoffies van Dolce Gusto (Café au Lait Intenso, Grande Intenso, Lungo Intenso en Grande).
 

Punten verzilveren

 

Wanneer deelnemers voldoende punten hebben gespaard, kunnen zij deze verzilveren voor verschillende geschenken in de PREMIO omgeving op de website. Met het motto ‘Goede koffie geeft goede beloningen’ zijn de geschenken in verschillende categorieën ingedeeld:

  • Muziek en technologie: o.a. keuze uit bluetooth speakers, powerbanks en koptelefoons
  • Keuken: keuze uit verschillende to-go artikelen, keukenapparatuur en kookgerei
  • Belevenissen en cadeaubonnen: cadeaukaarten van verschillende merken en cadeausets van Rituals
  • Donaties: steun van verschillende projecten van Justdiggit
  • Koffie voordelen: kortingsbon voor de webshop van Dolce Gusto
  • Meer groen in huis: keuze uit verschillende duurzame producten, zoals herbruikbare keukenartikelen, een lunchtas van kurk en een plantenpot hanger.

 

 

Met uitzondering van de cadeaubonnen en donaties, kunnen deelnemers bij alle geschenken kiezen hoe veel punten zij willen besteden. Hoe meer punten zij inzetten, hoe lager het restbedrag dat zij nog moeten betalen voor het geschenk.

 

Chrissy Strengers

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events