Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
JD Sports, de Britse sportwinkel met meerdere vestigingen in Nederland, heeft onlangs haar nieuwe loyalty app gelanceerd. Na een succesvole pilot in 10 winkels in Engeland kan het gehele Verenigd Koninkrijk en binnenkort ook het vasteland van Europa sparen voor korting op hun volgende aankoop. Met trots introduceert het bedrijf de JD Status-app, ontworpen om klantbetrokkenheid te vergroten door middel van exclusieve voordelen.
JD Status-app met exclusieve voordelen
Klanten van JD-sports kunnen in de status app eenvoudig een account aanmaken. Direct na het aanmaken van een account krijgt de deelnemer de mogelijkheid om hun welkomstcadeautje te kiezen. Voor elke aankoop bij een JD-sport winkel sparen ze daarna 10 statuspunten, die in de shop kunnen worden ingezet voor beloningen.
Deelnemers die binnen een jaar minimaal 5000 statuspunten verdienen worden door het programma beloond met een ‘A-list’ status. Deelnemers met deze status sparen sneller punten, spelen exclusieve beloningen vrij en verdienen toegang tot gepersonaliseerde winkelervaringen, de exlusieve reserveringstool voor sportschoenen. Daarnaast krijgen A-list deelnemers een contactpersoon binnen JD-sports aangewezen.
Klantenbinding in de spotlight
Na een succesvolle proefperiode van 8 weken in diverse Britse winkels wordt de JD Status-app gelanceerd in alle 370 vestigingen in Engeland, Wales en Schotland. Het hart van deze innovatieve app is het loyaliteitsprogramma, waar klanten beloond worden met directe kortingen.
CEO Régis Schultz benadrukt dat de JD Status-app de belichaming is van de ‘beyond fysieke retail’-aanpak. Het doel is niet alleen om producten te verkopen, maar ook om een duurzame relatie op te bouwen met de klanten. Schultz kijkt uit naar de uitbreiding van het loyaliteitsprogramma naar heel Europa in 2024, als onderdeel van de strategische drive om wereldwijd de leider in sportmode te worden.
Internationale uitbreiding
Hoewel momenteel alleen Britse klanten van JD-sports aan het programma kunnen deelnemen, is de verwachting dat Europese klanten snel voor hun geduld worden beloond. Naast een uitbreiding van het aantal aanbiedingen in de app staat een uitbreiding van het programma naar het Europese vasteland namelijk gepland voor 2024!
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.