Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Starbucks Rewards

Spaar voor leuke beloningen bij Starbucks

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
21 december 2018
LOYALTY PROGRAM
CASE

Starbucks Rewards

Spaar voor leuke beloningen bij Starbucks

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Starbucks Rewards
Starbucks
Retail
USA
2013

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Privileges, sparen
Website, app
Sparen
Actief
Starbucks
Starbucks
Starbucks is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.
Starbucks is een Amerikaanse koffieketen gevestigd over heel de wereld. De eerste Starbucks vestiging werd in 1971 geopend in Seattle en verkocht alleen koffiebonen en koffieapparatuur. Tegenwoordig wordt de meeste omzet behaald met koffiemixen en andere dranken op koffiebasis. Starbucks heeft op dit moment 27.339 vestigingen in 76 landen.
Spaar voor leuke beloningen bij Starbucks

Starbucks Rewards

Om deel te nemen aan Starbucks Rewards moet je (eenmalig) registreren voor het programma via de website of via de app. Tijdens het registreren kun je een keuze maken of je gelijk een (digitale) Starbucks Card aan wil schaffen. De Starbucks Card gebruik je om gratis drank, eten en refills te verdienen. Je vindt de Starbucks Card ook terug in je Starbucks app. Na het registreren kun je gelijk gebruik maken van de exclusieve voordelen. De punten die je spaart worden in het programma ‘stars’ genoemd. Je verdient je punten onder andere met elke dollar dat je uitgeeft, per dollar ontvang je 2 sterren.

 

 

Type leden:

Starbucks Rewards is een multi-layer programma met twee type leden:

 

Green
Na je registratie val je gelijk onder Green Level. Behalve de punten die je spaart krijg je als lid ook andere voordelen:

  • Beloning op je verjaardag.
  • Betalen via je telefoon.
  • Vooraf je bestelling plaatsen via de app Gratis je drankje bijvullen in één van de Starbucks vestigingen.
  • Exclusieve evenementen en aanbiedingen.

 


Gold
Je komt in de Gold level terecht wanneer je meer dan 300 punten hebt gespaard. Uiteraard ontvang je alle voordelen van de Green Level. Daarnaast ontvang je in de Gold Level nog een aantal andere voordelen:

  • Maandelijks een aantal dagen waar je punten verdubbeld worden.
  • Een gepersonaliseerde ‘Gold’-card.
  • Beloning bij elke 125 sterren.

 

 

 

 

Starbucks Card

Een andere manier om extra punten te verdienen is via de Starbucks Rewards Visa Card. Met de Visa Card van Starbucks verdien je ook punten buiten de Starbucks vestigingen. Bijvoorbeeld als je boodschappen gaat doen of naar de film gaat en met de card betaald. Buiten de Starbucks vestigingen verdien je een punt met elke vier dollar die je besteed en je verdient 3 punten met elke dollar die je besteed in de Starbucks vestigingen. Je ontvangt acht keer per jaar gratis eten of drank items in de vorm van een coupon in je app of mail. Dit is exclusief voor de Visa Card members en ze kunnen dit ophalen in een van de Starbucks vestigingen.

Niet onbelangrijk: een nieuw lid ontvangt 4500 punten als er meer dan 500 dollar is besteed in de eerste drie maanden.

 

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events