Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Stay with me!

Spaar voor gratis overnachtingen met Radisson Rewards

LOYALTY PROGRAM

CASE

Lisanne Kooijmans
Lisanne Kooijmans
26 April 2023
LOYALTY PROGRAM
CASE

Stay with me!

Spaar voor gratis overnachtingen met Radisson Rewards

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Radisson Rewards
Radisson Hotel Group
B2C
Internationaal
2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma
Korting en voordelen
Website en App
Hotellerie
Actief
Radisson Hotel Group
Radisson Hotel Group
Radisson Hotel Group Radisson Hotel Group is een internationale hotelketen opgericht in 1909 in Minneapolis, Verenigde Staten. Het beheert meer dan 1100 hotels in 101 landen. Radisson Hotel Group heeft verschillende merken onder zich zoals Radisson Blu, Park Plaza en Radisson individuals.
Radisson Hotel Group Radisson Hotel Group is een internationale hotelketen opgericht in 1909 in Minneapolis, Verenigde Staten. Het beheert meer dan 1100 hotels in 101 landen. Radisson Hotel Group heeft verschillende merken onder zich zoals Radisson Blu, Park Plaza en Radisson individuals.
Spaar voor gratis overnachtingen met Radisson Rewards

Radisson Hotel Group heeft recentelijk haar loyaliteitsprogramma vernieuwd. Met het Radisson Rewards programma willen ze consumentgerichte en gepersonaliseerde voordelen en beloningen aanbieden aan de leden van het programma. Vanaf het moment dat iemand lid wordt van het programma ontvangt het lid gelijk voordelen.

 

Leden van het Radisson Rewards programma kunnen punten verdienen door het boeken van hotel overnachtingen, eten in het restaurant van het hotel, bestellen van roomservice en het boeken van vergaderingen en evenementen. Verder kunnen leden ook punten verdienen bij partners van het programma, denk hierbij aan autoverhuur of tours en activiteiten op de bestemmingen. Ook kunnen leden bonuspunten verdienen door een vriend lid te maken van Radisson Rewards, hierbij ontvangt een lid de bonuspunten pas na het eerste verblijf van de vriend.

 

Voordelen

 

Leden ontvangen een speciaal tarief op een deel van de accommodaties. Dit houdt in dat alle leden 10% korting ontvangen op hun verblijf in meer dan 640 accommodaties in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Oceanië. Verder kunnen leden elke combinatie van punten en contant geld gebruiken voor kortingen of een gratis overnachting. Hoewel deze kortingen voor alle leden van het programma gelden bestaat het programma uit meerdere levels (Club, Premium, VIP) en verschillen andere voordelen per leven. Het programma bestaat uit de levels Club, Premium en VIP.

 

Club leden ontvangen:

  • Per uitgegeven dollar voor een hotelovernachting 8 punten
  • Toegang tot de priority line
  • Gratis overnachtingen en andere leden voordelen

 

Premium leden ontvangen:

  • Per uitgegeven dollar voor een hotelovernachting 27 punten
  • Toegang tot de priority line
  • Gratis overnachtingen en andere leden voordelen
  • Discount booster*
  • Exclusieve kortingen voor hun favoriete hotel

 

VIP leden ontvangen:

  • Per uitgegeven dollar voor een hotelovernachting 36 punten
  • Toegang tot de priority line
  • Gratis overnachtingen en andere leden voordelen
  • Discount booster*
  • Exclusieve kortingen voor hun favoriete hotel
  • 24-uurs VIP contact center
  •  

*De discount booster houdt in dat leden hun korting kunnen verhogen door het aantal punten dat ze verdienen te verminderen.

 

Om gebruik te maken van meer voordelen kunnen leden punten kopen. Punten kunnen gekocht worden in hoeveelheden van 1.000 tot maximaal 250.000 punten per account per kalenderjaar.

 

Duurzaamheid

 

Eén van de prioriteiten van Radisson Hotel Group is duurzaamheid. Hierom kunnen leden hun hotelverblijf koolstofneutraal maken door 325 punten per dag in te wisselen. Op deze manier wordt de ecologische voetafdruk van hun verblijf gecompenseerd, dit is een unieke optie voor loyaliteitsprogramma’s in de hotellerie.

 

Radisson Rewards for Bookers and Planners

 

Het Radisson Rewards programma is ook beschikbaar voor ‘bookers and planners.’ Hierbij is het voor organisaties mogelijk om punten te sparen bij het boeken van hotelovernachtingen, vergaderingen en evenement voor klanten, collega’s of zichzelf. Hierbij kunnen organisaties van speciale voordelen genieten gericht op ‘bookers and planners.’

 

Personalisatie

 

Het doel van het programma is om het meest gepersonaliseerde loyaliteitsprogramma in de hotellerie te zijn. Radisson Rewards biedt keuzes op basis van de voorkeuren van de gasten en hun eerdere verzoeken. Leden ontvangen een uitgebreid ledenprofiel waar speciaal op maat gemaakt voordelen aangeboden kunnen worden. Het is de bedoeling dat leden in hun persoonlijke profiel alles kunnen bijhouden, van eerdere boekingen en facturen tot aan favoriete hotels en tours. Dit geeft Radisson Rewards veel inzicht in de behoeften en wensen van hun gasten, waar ze vervolgens weer op kunnen inspelen.

Radisson Hotel Group wil met het Radisson Rewards programma iets persoonlijks en unieks bieden om hotelgasten aan hun en hun partners te binden.

Lisanne Kooijmans

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.