Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Tesla biedt klanten het ‘Ownership Loyalty Program’ aan.

Upgrade je Tesla én je portemonnee

LOYALTY PROGRAM

CASE

Lisanne Kooijmans
Lisanne Kooijmans
15-09-2022
LOYALTY PROGRAM
CASE

Tesla biedt klanten het ‘Ownership Loyalty Program’ aan.

Upgrade je Tesla én je portemonnee

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Ownership Loyalty Program
Tesla
B2C
China
8 augustus 2022

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Korting en gratis services
Website
Elektrische auto’s
Actief
Tesla
Tesla
Tesla is een Amerikaanse producent die onder andere elektrische auto’s produceert. Tesla is in 2003 opgericht door Martin Eberhand en Marc Tarpenning. De huidige CEO Elon Musk heeft in 2004 geïnvesteerd in Tesla voor het produceren van elektrische auto’s, waar Tesla nu vooral om bekend staat.
Tesla is een Amerikaanse producent die onder andere elektrische auto’s produceert. Tesla is in 2003 opgericht door Martin Eberhand en Marc Tarpenning. De huidige CEO Elon Musk heeft in 2004 geïnvesteerd in Tesla voor het produceren van elektrische auto’s, waar Tesla nu vooral om bekend staat.
Upgrade je Tesla én je portemonnee

Tesla heeft tijdelijk het ‘Ownership Loyalty Program’ gelanceerd op de Chinese markt. Het loyaliteitsprogramma is op dit moment nog tijdelijk en loopt van 8 augustus 2022 tot en met 30 september 2022. Tesla rijders ontvangen verschillende voordelen wanneer deze de huidige Tesla model upgradet naar een nieuw model. Tesla wil hiermee voorkomen dat klanten overstappen naar andere merken.

 

Voordelen

Door het upgraden van hun huidige Tesla model naar een nieuw model van Tesla ontvangen eigenaren drie voordelen.

 

  • Het duurste FSD Autopilot upgrade voor de helft van de prijs;
  • Gratis servicepakket voor thuisladen;
  • Gratis 15.000 kilometer superchargen.

 

Door dit programma kunnen klanten duizenden dollars besparen. De korting op de FSD Autopilot is 32.000 Yuan wat gelijk staat aan 4.740 Amerikaanse dollar. Verder is het servicepakket voor thuisladen 8.000 Yuan waard, dit staat gelijk aan 1.200 Amerikaanse dollar. Het voordeel voor de klanten komt hiermee op minstens 5.940 Amerikaanse dollar. Bij dit bedrag is de besparing op elektriciteitskosten nog niet meegenomen. De korting zal hierdoor nog hoger worden, wat met de huidige energieprijzen een welkome bonus is.

 

Unieke actie

Dit loyaliteitsprogramma van Tesla in gelanceerd in China. Het is op dit moment nog een tijdelijke actie en of het verlengd wordt of uitgebreid wordt naar andere landen is nog niet bekend.

 

Normaliter krijgen klanten bij Tesla dezelfde prijs zonder korting. Dit komt doordat de verkoop rechtstreeks via het internet geregeld is. Hierdoor zijn er geen onderhandelingen bij autodealers mogelijk, wat de mogelijkheid op korting op een Tesla beperkt. Dit is ook in lijn met het beleid van Tesla. Elon Musk heeft aangegeven dat het beleid van Tesla is om geen onderhandelingen of korting te geven op Tesla modellen. Het is daarom verassend dat Tesla van hun eigen beleid lijkt af te stappen door de lancering van het ‘Ownership Loyalty Program’.

 

 

 

Lisanne Kooijmans

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.