Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

TOMS One for One

TOMS heeft een loyaliteitsprogramma opgezet volledig anders dan de rest. Bij het programma van TOMS sparen klanten niet voor punten die ze in kunnen wisselen voor kortingen, maar wordt er een beroep gedaan op het maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel van de klant.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
26 november 2019
LOYALTY PROGRAM
CASE

TOMS One for One

TOMS heeft een loyaliteitsprogramma opgezet volledig anders dan de rest. Bij het programma van TOMS sparen klanten niet voor punten die ze in kunnen wisselen voor kortingen, maar wordt er een beroep gedaan op het maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel van de klant.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

TOMS One For One
TOMS
B2C
Nederland, Duitsland, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk
2006

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Loyaliteitsprogramma
Charity
Website
Fashion
Actief
TOMS
TOMS
TOMS In 2006 ontmoette de Amerikaanse reiziger Blake Mycoskie kinderen in een dorp in Argentinië, en ontdekte dat ze geen schoenen hadden om hun voeten te beschermen. Om ze te kunnen helpen zette hij TOMS op, een bedrijf dat voor elk paar schoenen dat wordt verkocht, een paar nieuwe schoenen schenkt aan een kind in nood. One for One
TOMS In 2006 ontmoette de Amerikaanse reiziger Blake Mycoskie kinderen in een dorp in Argentinië, en ontdekte dat ze geen schoenen hadden om hun voeten te beschermen. Om ze te kunnen helpen zette hij TOMS op, een bedrijf dat voor elk paar schoenen dat wordt verkocht, een paar nieuwe schoenen schenkt aan een kind in nood. One for One
TOMS heeft een loyaliteitsprogramma opgezet volledig anders dan de rest. Bij het programma van TOMS sparen klanten niet voor punten die ze in kunnen wisselen voor kortingen, maar wordt er een beroep gedaan op het maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel van de klant.

Hoe het werkt

TOMS One for One programma werkt als volgt: Kopen – Plannen – Helpen – Geven

 

Kopen
De verkoop van schoenen, brillen, koffie en tassen van TOMS is de drijvende kracht achter het TOMS One for One model.  Bij elke aankoop die een klant doet, helpt TOMS een mens in nood.

 

Plannen
Het TOMS Giving Team stelt samen met de Giving Partners een plan van aanpak op.

 

Helpen
TOMS faciliteert in het leveren van op maat gemaakte producten, diensten en logistieke oplossingen en steunt onder meer lokale productie.

 

Geven
TOMS Giving Partners levert de producten en diensten van TOMS en steunen daarmee duurzame en verantwoorde programma’s voor de gemeenschappen in nood.

 

One for One

Met elke TOMS aankoop die je doet, helpt TOMS een mens in nood. Zo geeft TOMS voor ieder paar schoenen dat je aanschaft een paar schoenen aan een kind in een ontwikkelingsland. Bij het aanschaffen van TOMS eyewear zorg je ervoor dat mensen in nood een volledig oogonderzoek kunnen krijgen van medische professionals.
Elke pak koffie van TOMS Roasting Co. Is goed voor 140 liter veilig drinkwater, waar iemand in nood een week mee doet. En met ieder gekochte TOMS tas helpt de koper mee aan het opleiden voor een vroedvrouw en het aanschaffen van materialen die onmisbaar zijn voor een veilige bevalling.

 

TOMS geeft zo klanten het gevoel dat hun waarden ook wordt gedeeld door het bedrijf en dat ze, door aankopen te doen bij TOMS,  samenwerken aan het bevorderen van levens in nood. Voor veel klanten een goede reden om het merk trouw te blijven. Een loyaliteitsprogramma met een grote impact!

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events