Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Vaker op safari met wilde rewards

Bij Safari.com

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
29 september 2021
LOYALTY PROGRAM
CASE

Vaker op safari met wilde rewards

Bij Safari.com

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Safari.com Rewards
Safari.com
B2C
Zuid-Afrika
2021

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Voordeelprogramma
Korting, vouchers
Website
Reizen
Actief
Safari.com
Safari.com
Sinds 2008 organiseert Safari.com reizen in Afrika. Het bedrijf is gesitueerd in Kaapstad in Zuid-Afrika en ze zijn gespecialiseerd in luxe in mid-range maatwerk tours en safari’s in zuidelijk en oostelijk Afrika. Tot op heden hebben meer dan 200.000 mensen met Safari.com gereisd.
Sinds 2008 organiseert Safari.com reizen in Afrika. Het bedrijf is gesitueerd in Kaapstad in Zuid-Afrika en ze zijn gespecialiseerd in luxe in mid-range maatwerk tours en safari’s in zuidelijk en oostelijk Afrika. Tot op heden hebben meer dan 200.000 mensen met Safari.com gereisd.
Bij Safari.com

Safari.com heeft een nieuw loyaliteitsprogramma gelanceerd. Het doel is om mensen vaker op safari te laten gaan in verschillende Afrikaanse landen. Met elke boeking sparen klanten Safari Points. Het programma heeft een multi-layer opbouw, waarbij elk level staat voor een set specifieke privileges. Het doel van het programma draagt bij aan de missie van de organisatie, namelijk om zo veel  mogelijk mensen te laten genieten van Afrikaanse safari’s.

 

Hoe werkt het?

Wanneer klanten een eerste lodge boeken of een SANParks boeking maken, worden zij automatisch geregistreerd voor het Safari.com Rewards programma. SANParks beheert 19 Nationale parken in Zuid-Afrika en runt verschillende accommodaties.

Het gaat om een multi-layer programma waar de deelnemers worden ingedeeld in vier verschillende levels, Zilver, Goud, Platinum en VIP. De indeling in de levels wordt gemaakt op basis van alle boekingen die de klant tot op dat moment heeft gedaan bij Safari.com. Hoe meer boekingen, hoe hoger het level. Met elke boeking die de klant doet, worden Safari Points gespaard. Deze punten stapelen op en geven bij voldoende Safari Points toegang tot een nieuw level uit het programma. Bij elk level dat klanten omhoog gaat, krijgen zij toegang tot nieuwe en grotere privileges.

Privileges

De privileges waar de klanten gebruik van kunnen maken zijn kortingen op de volgende boeking. De hoogte van de korting is afhankelijk van het level waarin de klant zich op dat moment bevindt.  Er zijn twee soorten kortingen waarmee gewerkt wordt:

 

  • Voor luxe safari’s ontvangen deelnemers van het programma een korting op de boeking middels een voucher. Ook worden er kortingen geboden op speciale samengestelde reizen en tours.
  • Voor klanten die een SANParks reis boeken en deelnemen aan het programma is een cash back beschikbaar. De hoogte van de cash back hangt af van de grootte van de boeking, welk kamp van SANParks geboekt is en in welk level van het programma de klant zich bevindt.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.