Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Virgin Atlantic Flying Club

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
12 juni 2017
LOYALTY PROGRAM
CASE

Virgin Atlantic Flying Club

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Virgin Atlantic Flying Club
Virgin Atlantic
Vervoer
Internationaal (met een grotendeels Britse basis)
/

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Spaarprogramma met multilayer structuur
Miles sparen voor korting of upgrades van je vliegticket
Website
Luchtvaartmaatschappij
Actief
Logo Virgin Atlantic
Logo Virgin Atlantic
Virgin Atlantic
Virgin Atlantic
VIRGIN ATLANTIC Virgin Atlantic is een van de internationale luchtvaartmaatschappijen van Richard Branson’s Virgin Group. De maatschappij verzorgt langeafstandsvluchten tussen Londen en Noord-Amerika, de Caraïben, Afrika, Azië en Australië. Het heeft een van origine Britse achtergrond.
VIRGIN ATLANTIC Virgin Atlantic is een van de internationale luchtvaartmaatschappijen van Richard Branson’s Virgin Group. De maatschappij verzorgt langeafstandsvluchten tussen Londen en Noord-Amerika, de Caraïben, Afrika, Azië en Australië. Het heeft een van origine Britse achtergrond.

Punten sparen

Passagiers van Virgin sparen punten voor ieder ticket dat zij boeken. Het aantal punten wordt bepaald door de afstand die men aflegt, het type stoel (businessclass of economy class) en het ticket type.

Naast het basis sparen op tickets zijn er diverse andere vormen waarmee passagiers extra punten kunnen sparen:

  • Aanvullende punten kunnen worden gespaard door gebruik te maken van de Virgin creditcard. Hierbij worden zowel punten verstrekt voor aankopen bij Virgin zelf (drie punten per dollar) als aankopen bij derden (één punt per dollar).
  • Men kan extra punten krijgen via de ‘miles booster’. Hierbij worden vluchten naar specifieke bestemmingen met extra punten beloond.
  • Virgin werkt met diverse andere loyaltyprogramma’s samen waarbij punten kunnen worden uitgewisseld tussen programma’s. Zo kunnen bijv. 5.000 Hyatt punten worden omgewisseld voor 3.000 miles. Dergelijke samenwerkingen zijn er ook met o.a. Citibank, IHG, Marriott en Hilton.
  • Ook kunnen er diverse punten worden verdiend bij partners van Virgin. Bijv. autoverhuur, airline partners en hotels.

 

 

Multilayer

Het programma heeft een multilayer structuur. Het instapniveau is ‘rood’. Bij het rode niveau spaart men basispunten. De twee andere niveaus zijn zilver en goud. In de zilveren status ontvang je 30% extra punten, in de gouden status 60% extra punten.

Naast het sparen heeft iedere status een aantal privileges.

De rode status geeft je toegang tot de red lounges op drie Britse luchthavens. Daarnaast ontvang je 5% korting op het parkeren op deze luchthavens. Je ontvangt 7% korting op ‘Virgin Holidays’.

De zilveren status kent hier bovenop een premium check-in en de mogelijkheid om twee weken voorafgaand aan de vlucht al je stoel te kiezen.

In de gouden status mag je extra hand- en ruimbagage meenemen, is er een ‘upper class check in’ en ontvang je toegang tot ‘Clubhouses’ op een tiental luchthavens. Deze Clubhouses serveren hoog niveau diners, hebben een spa, kledingservice etc. Dit om de gasten zo goed mogelijk van dienst te zijn. Tot slot kent deze status priority boarding.

 

 

Punten verzilveren

Punten kunnen verzilverd worden voor eigen producten van Virgin. Zo kunnen punten worden verzilverd voor tickets naar specifieke bestemmingen via ‘reward seats’. Je kunt punten verzilveren voor een upgrade (bijv. van economy naar premium economy class). Of door een extra stoel te reserveren van je punten, naast een volledig betaalde stoel. Maar ook kan je bij het boeken van een ticket kiezen om een deel van het bedrag in miles te betalen. Hiervoor moet je wel minimaal 3.000 miles gespaard hebben.

 

 

Case facts:

  • In 2016 heeft het programma een flinke wijziging ondergaan.
  • Sinds het najaar van 2016 worden passagiers die een luxere vlucht boeken extra beloond.
  • Het puntenaantal voor vluchten in de premium economy class en businessclass worden meer beloond dan voorheen. De standaard economy class vluchten worden minder beloond.
  • Daarnaast is het aantal bonusmiles in de zilveren en gouden status flink verlaagd, van 50% en 100% naar 30% en 60%.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.