Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Welkomstcyclus FNV Horeca

FNV Horeca wil graag groeien in het aantal leden. Om dit te bereiken willen ze zowel meer nieuwe leden werven als meer bestaande leden behouden. Om bestaande leden te binden en behouden wil FNV Horecabond een geheel aan loyaliteitscampagnes gaan inzetten. Onderdeel van deze loyaliteitscampagnes is de welkomstscyclus nieuwe leden. De welkomstcyclus nieuwe leden bevat informatie over de diensten en betrekt de leden bij het werk van FNV Horeca. De welkomstcyclus is inmiddels, in samenwerking met Dunck, gerealiseerd.

LOYALTY PROGRAM

CASE

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
22 december 2015
LOYALTY PROGRAM
CASE

Welkomstcyclus FNV Horeca

FNV Horeca wil graag groeien in het aantal leden. Om dit te bereiken willen ze zowel meer nieuwe leden werven als meer bestaande leden behouden. Om bestaande leden te binden en behouden wil FNV Horecabond een geheel aan loyaliteitscampagnes gaan inzetten. Onderdeel van deze loyaliteitscampagnes is de welkomstscyclus nieuwe leden. De welkomstcyclus nieuwe leden bevat informatie over de diensten en betrekt de leden bij het werk van FNV Horeca. De welkomstcyclus is inmiddels, in samenwerking met Dunck, gerealiseerd.

Naam

Organisatie

Sector

Land

Sinds

Welkomstcyclus nieuwe leden
FNV Horeca
Leden
Nederland
Mei 2014

Type programma

Benefits

Dragers

Thematiek

Status

Life cycle programma
Informatie en betrokkenheid
E-mail
Kennismaken
Actief
FNV Horeca
FNV Horeca
FNV Horeca is de vakbond voor mensen van alle leeftijden en achtergronden die actief zijn in de horeca. FNV Horeca onderhandeld, namens haar leden, over de collectieve arbeidsovereenkomst (cao) en pensioenen in de horecabranche.
FNV Horeca is de vakbond voor mensen van alle leeftijden en achtergronden die actief zijn in de horeca. FNV Horeca onderhandeld, namens haar leden, over de collectieve arbeidsovereenkomst (cao) en pensioenen in de horecabranche.
FNV Horeca wil graag groeien in het aantal leden. Om dit te bereiken willen ze zowel meer nieuwe leden werven als meer bestaande leden behouden. Om bestaande leden te binden en behouden wil FNV Horecabond een geheel aan loyaliteitscampagnes gaan inzetten. Onderdeel van deze loyaliteitscampagnes is de welkomstscyclus nieuwe leden. De welkomstcyclus nieuwe leden bevat informatie over de diensten en betrekt de leden bij het werk van FNV Horeca. De welkomstcyclus is inmiddels, in samenwerking met Dunck, gerealiseerd.

Hoe werkt het?

Nieuwe leden die door FNV Horeca worden geworven worden wekelijks geïmporteerd in het e-mailprogramma waarin de Welkomstcyclus is gebouwd. Deze leden worden vervolgens ingedeeld in een 0- (25%) en een 1-groep (75%). Leden in de 0-groep (controlegroep) ontvangen alleen de enquête-mail (na een half jaar lidmaatschap). De leden in de 1-groep ontvangen de gehele welkomstcyclus bestaande uit negen contactmomenten. Het resultaat van de welkomstcyclus wordt gemeten door het verschil in uitstroom van de 0-groep af te zetten tegen de uitstroom van de 1-groep, daarnaast worden de verschillen in attitude gemeten aan de hand van de resultaten uit de enquête.

 

Communicatie
De welkomstcyclus bestaat uit negen contactmomenten via e-mail. Daarnaast zijn er ook een aantal aanvullende (DM) contactmomenten. We onderscheiden hierbij:
1) Een bedankbrief of –mail na inschrijving lidmaatschap (kanaal keuze op basis van het kanaal waarop de inschrijving binnen komt). Deze wordt direct verstuurd nadat de inschrijving is verwerkt.
2) Een welkomstpakket per post. Deze wordt 2 tot 7 dagen na inschrijving verstuurd.
3) Kaartje ‘Hoera 1 jaar lid’ per post. Deze wordt één jaar na startdatum lidmaatschap verstuurd.

Case facts

  • De resultaten laten zien dat de welkomstcyclus een positief effect heeft op de loyaliteit van leden. Het uitstroompercentage van leden in de 1-groep is 15,9% lager dan het uitstroompercentage van leden in de 0-groep.
Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events