FNV Horeca wil graag groeien in het aantal leden. Om dit te bereiken willen ze zowel meer nieuwe leden werven als meer bestaande leden behouden. Om bestaande leden te binden en behouden wil FNV Horecabond een geheel aan loyaliteitscampagnes gaan inzetten. Onderdeel van deze loyaliteitscampagnes is de welkomstscyclus nieuwe leden. De welkomstcyclus nieuwe leden bevat informatie over de diensten en betrekt de leden bij het werk van FNV Horeca. De welkomstcyclus is inmiddels, in samenwerking met Dunck, gerealiseerd.
Naam
Organisatie
Sector
Land
Sinds
Type programma
Benefits
Dragers
Thematiek
Status
Nieuwe leden die door FNV Horeca worden geworven worden wekelijks geïmporteerd in het e-mailprogramma waarin de Welkomstcyclus is gebouwd. Deze leden worden vervolgens ingedeeld in een 0- (25%) en een 1-groep (75%). Leden in de 0-groep (controlegroep) ontvangen alleen de enquête-mail (na een half jaar lidmaatschap). De leden in de 1-groep ontvangen de gehele welkomstcyclus bestaande uit negen contactmomenten. Het resultaat van de welkomstcyclus wordt gemeten door het verschil in uitstroom van de 0-groep af te zetten tegen de uitstroom van de 1-groep, daarnaast worden de verschillen in attitude gemeten aan de hand van de resultaten uit de enquête.
Communicatie
De welkomstcyclus bestaat uit negen contactmomenten via e-mail. Daarnaast zijn er ook een aantal aanvullende (DM) contactmomenten. We onderscheiden hierbij:
1) Een bedankbrief of –mail na inschrijving lidmaatschap (kanaal keuze op basis van het kanaal waarop de inschrijving binnen komt). Deze wordt direct verstuurd nadat de inschrijving is verwerkt.
2) Een welkomstpakket per post. Deze wordt 2 tot 7 dagen na inschrijving verstuurd.
3) Kaartje ‘Hoera 1 jaar lid’ per post. Deze wordt één jaar na startdatum lidmaatschap verstuurd.
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.