Door een band met een influencer te ontwikkelen, kun je hem veranderen in een merkambassadeur. Een merkambassadeur is niks anders dan een fan van je merk. Door continu samen te werken met een influencer, vergroot je uiteindelijk het vertrouwen dat consumenten in je merk stellen. Uiteindelijk zullen influencers die merkambassadeurs zijn geworden jouw organisatie eerder aanbevelen dan eenmalige klanten. Uiteindelijk zijn klanten vier keer zo snel geneigd om iets te kopen als ze zijn doorverwezen door een merkambassadeur of kennis.
Leer je influencer kennen en laat merken dat zij van waarde is voor je merk. Het wordt ook positief ontvangen als een merk iets geeft zonder dat er iets terug verwacht wordt. Daarnaast kan je een band creëren met een influencer door hen te betrekken bij een product- of dienstontwikkeling. Laat de influencer bijvoorbeeld mee denken met het volgende product wat wordt gelanceerd. Op deze manier zal de influencer oprecht enthousiast zijn over het merk, waarde hechten aan de relatie en zal er goede content gecreëerd en gepost worden.
Nu de vakantieperiode snel nadert, zullen meer mensen dan ooit naar online influencers zoeken om hun mening te krijgen over de beste cadeaus, de nieuwste trends op het gebied van eten en decoratie. Dat betekent dat merken ook moeten samenwerken met deze merkambassadeurs om meer klanten te bereiken, maar hoe doe je dat? Onderstaande infographic helpt je hierbij.
Als je op onderstaande afbeelding klikt, kan je de infograhic in het groot bekijken.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.