The Harvard Business Review kopte in 2015 al met de tekst ‘The Evolution of Design Thinking’. Ondertussen heeft menig bedrijf deze innovatiemethode omarmd om écht betekenisvolle en relevante diensten en producten te kunnen ontwikkelen voor klanten. Waarom is deze methodiek zo succesvol?
In een design thinking proces doorloop je vijf fases (empathy, define, ideate, prototype en test). Gedurende deze fases probeer je antwoord te vinden op (ingewikkelde) vraagstukken door op een optimistische manier te denken en ook direct te prototypen en te testen bij de gebruiker. Je laat je niet remmen door (eerdere) beperkingen en probeert samen met een team mensen met verschillende invalshoeken vanuit een nieuw perspectief originele oplossing te vinden.
De eindgebruiker staat centraal: alles draait om de behoefte van de eindgebruiker. De doelgroep is dan ook nauw betrokken door in in elke fase feedback te geven, het is als ware co-creatie. Deze manier van werken geeft een boost aan innovatie, creativiteit, ‘klant denken’ en versnelt het lanceren en optimaliseren van producten en services die daadwerkelijk aansluiten of de klantbehoefte.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.