54% van de klanten zal meer/vaker bij een bedrijf kopen door een loyaliteitsprogramma. Dit blijkt uit recent onderzoek van Zendesk. Een interessante infographic met cijfers rond: wat maakt klanten loyaal, hoe kan loyaliteit worden opgebouwd, op welk moment en de invloed van loyaliteitsprogramma’s.
Zendesk deed onderzoek naar klantloyaliteit en de invloed van loyaliteitsprogramma’s. De resultaten zijn te vinden in de infographic verderop in dit artikel.
In het onderzoek wordt antwoord gezocht op de onderstaande vragen:
Vanuit loyaliteitsmarketing perspectief is de laatste vraag natuurlijk het meest interessant.
54% van klanten zal meer/vaker bij een bedrijf kopen door een loyaliteitsprogramma.
22% van de klanten geeft aan ongevoelig te zijn voor loyaliteitsprogramma’s.
Overige interessante bevindingen uit het onderzoek:
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.