Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Belonen werkt

Onderzoek naar klantloyaliteit en de invloed van loyaliteitsprogramma’s [infographic]

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
25 augustus 2015
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Belonen werkt

Onderzoek naar klantloyaliteit en de invloed van loyaliteitsprogramma’s [infographic]

54% van de klanten zal meer/vaker bij een bedrijf kopen door een loyaliteitsprogramma. Dit blijkt uit recent onderzoek van Zendesk. Een interessante infographic met cijfers rond: wat maakt klanten loyaal, hoe kan loyaliteit worden opgebouwd, op welk moment en de invloed van loyaliteitsprogramma’s.

 

Zendesk deed onderzoek naar klantloyaliteit en de invloed van loyaliteitsprogramma’s. De resultaten zijn te vinden in de infographic verderop in dit artikel.

 

In het onderzoek wordt antwoord gezocht op de onderstaande vragen:

  • Wat maakt klanten loyaal aan een merk?
  • Wat is het ideale moment om loyaliteit op te bouwen?
  • Waarmee kan het beste loyaliteit worden opgebouwd?
  • Op welke manieren laten klanten hun loyaliteit blijken?
  • Wat is de invloed van loyaliteitsprogramma’s

 

Vanuit loyaliteitsmarketing perspectief is de laatste vraag natuurlijk het meest interessant.

54% van klanten zal meer/vaker bij een bedrijf kopen door een loyaliteitsprogramma.
22% van de klanten geeft aan ongevoelig te zijn voor loyaliteitsprogramma’s.

 

Overige interessante bevindingen uit het onderzoek:

  • Kwaliteit (88%) en service (72%) zijn belangrijker voor loyaliteit dan prijs (50%)
  • 48% geeft aan dat rond de eerste aankoop de loyaliteit het sterkst wordt opgebouwd
  • Loyale klanten kopen meer (69%), switchen niet (54%) en bevelen aan (78%)

 

Zendesk_Loyalty-Rewards

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events