Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What the British need from Loyalty programmes 3.0. In dit artikel bespreken we een aantal uitkomsten uit de editie van 2022.
Britten hebben nog steeds grote interesse in loyaliteitsprogramma’s en nemen hier dan ook graag aan deel. 70% geeft aan momenteel deel te nemen aan een loyaliteitsprogramma en 86% geeft aan ten minste één loyaliteitsprogramma aantrekkelijk te vinden. Daarnaast nemen ze gemiddeld aan 4 programma’s deel.
De drie sectoren waarin Britten met name deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s zijn supermarkten (56%), drogisterijen (28%) en retail (27%). Binnen supermarkten is de deelnamegraad met name hoog bij Tesco, Sainsbury’s en Sparks. Bij drogisterijen is dit het loyaliteitsprogramma van Boots en bij retail Amazon.
Voor de Britten zijn de beloningen die horen bij een loyaliteitsprogramma zeer belangrijk. Dit zorgt er voor dat zij langer deelnemen aan een programma en sterker betrokken blijven. Hierbij geven ze de voorkeur aan beloningen van partners boven beloningen van het bedrijf zelf.
Daarnaast zijn bedrijven er steeds meer mee bezig om de beloningen te innoveren. Hier zijn de Britse consumenten daarentegen nog niet mee bezig. Wanneer hen wordt gevraagd welke nieuwe beloningen zij in de toekomst willen ontvangen, geeft 63% aan hier nog niet mee bezig te zijn.
De meerderheid van de respondenten geeft aan dat zij een ondersteunende rol zien weggelegd voor loyaliteitsprogramma’s om mensen duurzamer te laten leven. Dit kan bijvoorbeeld door duurzaam of milieuvriendelijk gedrag te belonen of beloningen die mensen helpen om duurzaam te leven.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.