Donateurs aantrekken, deze behouden en met deze giften het beoogde doel bereiken: dit is waar goede doelen in een notendop om draaien. Daarom is het voor deze goede doelen natuurlijk belangrijk om te weten hoe effectief het aantrekken van donateurs is. En hoe goed gaat het behouden van giftgevers als ze eenmaal aangesloten zijn?
Sinds 2006 brengt het FEP (Fundraising Effectiveness Project) jaarlijks de resultaten van hun Fundraising Effectiveness Survey, dat data van de fondsenwerving van non-profits verzamelt, uit. In de onderstaande infographic wordt de data van het onderzoek uit 2017 gepresenteerd.
Hieronder belangrijke resultaten uit het onderzoek:
De volledige resultaten van de Fundraising Effectiveness Survey vind je hier.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.