Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De effectiviteit van fondsenwerving van goede doelen

Een infographic van het Fundraising Effectiveness Project

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
30 mei 2017
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

De effectiviteit van fondsenwerving van goede doelen

Een infographic van het Fundraising Effectiveness Project

Donateurs aantrekken, deze behouden en met deze giften het beoogde doel bereiken: dit is waar goede doelen in een notendop om draaien. Daarom is het voor deze goede doelen natuurlijk belangrijk om te weten hoe effectief het aantrekken van donateurs is. En hoe goed gaat het behouden van giftgevers als ze eenmaal aangesloten zijn?

 

Sinds 2006 brengt het FEP (Fundraising Effectiveness Project) jaarlijks de resultaten van hun Fundraising Effectiveness Survey, dat data van de fondsenwerving van non-profits verzamelt, uit. In de onderstaande infographic wordt de data van het onderzoek uit 2017 gepresenteerd.

 

Hieronder belangrijke resultaten uit het onderzoek:

 

  • Ten opzichte van 2015 zijn donaties gegroeid met 3%
  • Hoewel er netto $267 miljoen binnen is gehaald, werd elke $100 gedoneerd door nieuwe donateurs afgezet tegen een verlies van $95 door het verliezen van donateurs
  • Het aantal donateurs is toegenomen met 0,6%
  • Grotere organisaties doen het beter dan kleine organisaties
  • Het behoud van donateurs is gedaald in de afgelopen jaren en is momenteel slechts 45%

De volledige resultaten van de Fundraising Effectiveness Survey vind je hier.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events