
De keuze voor een bepaalde kleur is misschien wel één van de belangrijkste keuzes die een marketeer maakt. In ons onderbewustzijn associëren we namelijk verschillende kleuren met verschillende gevoelens. Wil je hier op inspringen bij het inrichten van een loyaliteitsprogramma? Deze infographic kan je daarbij helpen!
Onderzoek van WebPageFX, een web design en marketingbureau uit de Verenigde Staten, wijst uit dat consumenten binnen 90 seconden na het zien van een product zich onbewust een oordeel vormen over dat product. En kleur speelt daarbij een heel belangrijke rol. Sterker nog, het onderzoek laat zien dat bijna 85% van de consumenten aangeeft voor een bepaald product te kiezen vanwege de kleur. 80% geeft daarnaast aan dat kleur de herkenbaarheid van een merk ondersteunt.
Ben je bezig met een spaarprogramma voor babyproducten? Dan is het wel belangrijk om te weten dat baby’s gaan huilen van de kleur geel. Blauw valt vooral bij mannen in de smaak, rood kun je het beste gebruiken bij impulsieve shoppers en oranje komt nogal agressief over op het onderbewustzijn. Voor een spaarprogramma voor babyproducten is het dan misschien verstandig om de kleur groen te kiezen als basis: deze kleur wordt door ons onderbewustzijn geassocieerd met natuur, gezondheid en geboorte en groei.
Kleuren genoeg om uit te kiezen, maar welke kleur kies jij voor loyaliteit? Tijd voor wat inzicht in de psychologie van de kleuren. Onderstaande infographic kan je hierbij op weg helpen.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.