Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De kleur van loyaliteit

Infographic over de psychologie van kleuren

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
de kleur van loyaliteit
Redactie LoyaltyFacts
7 april 2017
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

De kleur van loyaliteit

Infographic over de psychologie van kleuren

de kleur van loyaliteit

De keuze voor een bepaalde kleur is misschien wel één van de belangrijkste keuzes die een marketeer maakt. In ons onderbewustzijn associëren we namelijk verschillende kleuren met verschillende gevoelens. Wil je hier op inspringen bij het inrichten van een loyaliteitsprogramma? Deze infographic kan je daarbij helpen!

 

Onderzoek van WebPageFX, een web design en marketingbureau uit de Verenigde Staten, wijst uit dat consumenten binnen 90 seconden na het zien van een product zich onbewust een oordeel vormen over dat product. En kleur speelt daarbij een heel belangrijke rol. Sterker nog, het onderzoek laat zien dat bijna 85% van de consumenten aangeeft voor een bepaald product te kiezen vanwege de kleur. 80% geeft daarnaast aan dat kleur de herkenbaarheid van een merk ondersteunt.

 

WELKE KLEUR KIES JIJ?

 

Ben je bezig met een spaarprogramma voor babyproducten? Dan is het wel belangrijk om te weten dat baby’s gaan huilen van de kleur geel. Blauw valt vooral bij mannen in de smaak, rood kun je het beste gebruiken bij impulsieve shoppers en oranje komt nogal agressief over op het onderbewustzijn. Voor een spaarprogramma voor babyproducten is het dan misschien verstandig om de kleur groen te kiezen als basis: deze kleur wordt door ons onderbewustzijn geassocieerd met natuur, gezondheid en geboorte en groei.

 

PRIMAIR EN SECUNDAIR

 

Kleuren genoeg om uit te kiezen, maar welke kleur kies jij voor loyaliteit? Tijd voor wat inzicht in de psychologie van de kleuren. Onderstaande infographic kan je hierbij op weg helpen.

 

De kleur van loyaliteit - infographic

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events