Hoe staat het gesteld met de donateur gerichtheid binnen de Nederlandse fondsenwerving
Hoe staat het er voor?
Dunck Loyalty Marketing heeft in samenwerking met De Toekomst van Fondsenwerving onderzocht hoe het gesteld staat met de donateur gerichtheid binnen de Nederlandse fondsenwerving. Voor het onderzoek zijn de 100 grootste fondsenwervende organisaties uitgenodigd.
Uit het onderzoek blijkt onder andere dat ruim 75% van de fondsenwervende organisaties het onderhouden van donateursrelaties minstens zo belangrijk vinden als het werven van nieuwe donateurs. Zelfs 80% geeft aan de verantwoordelijkheden voor het onderhouden van donateursrelaties goed te hebben belegd. 70% van de respondenten heeft een programma om de donateur te verwelkomen bij de organisatie. Van de respondenten die dat niet doen geeft 88% aan dit volgend jaar wel te gaan doen.
Conclusie:
Veel fondsenwervende organisaties erkennen het belang van het centraal stellen van de donateur. Zij zijn daar in de praktijk mee bezig en hebben voor ogen om dat het komende jaar nog verder vorm te geven. Echter is er nog veel te winnen en te leren van elkaar.
Voor meer informatie download de complete onderzoeksresultaten hieronder!
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.