fbpx
Loyalty Insight

Een loyale donateur

Een infographic over gedrag, houding en loyaliteit van donateurs

Het behouden van donateurs is van groot belang voor goede doelen. Maar wat maakt een donateur nu eigenlijk tot een loyale donateur? Abila voerde recent onderzoek uit onder donateurs in de Verenigde Staten en bracht een interessant rapport uit over de bevindingen.

Het onderzoek naar de loyale donateur werd in februari 2016 uitgevoerd door Abila, een Amerikaans bedrijf dat software en service verleent aan non-profit organisaties, onder 1.136 respondenten.

Onderstaande infographic toont de meest opvallende uitkomsten van het onderzoek.

Een loyale donateur - infographic

De belangrijkste resultaten worden in het onderzoek als volgt samengevat:

  • De reden om donateur te worden is vaak zeer persoonlijk: passie voor het goede doel, de overtuiging dat het goede doel de donatie echt nodig heeft en iemand kennen die getroffen is door datgene waar het goede doel voor (of tegen) strijd vormen de top 3.
  • Donateurs zijn niet exclusief: 80% van de donateurs geeft geld aan meerdere goede doelen.
  • Vrijwilligerswerk en evenementen leveren donateurs op: 75% van de vrijwilligers en 74% van de bezoekers van een evenement wordt daarna donateur.
  • De kwaliteit, lengte en frequentie van content is van groot belang. De meeste donateurs geven de voorkeur aan korte berichten die alle relevante informatie direct bevatten (dus zonder door te linken). 72% van de donateurs geeft daarbij aan dat slechte (saaie, irrelevante, verkeerde) content een reden is om te stoppen met doneren.
  • Personalisatie is belangrijk. 71% van de donateurs voelt zich meer betrokken als ze gepersonaliseerde content ontvangen.
  • Donateurs vertrouwen goede doelen: 93% van de donateurs denkt dat het geld goed terecht komt.

Het volledige onderzoek kun je hier downloaden en geeft meer verdieping op de infographic.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: