Wanneer een bedrijf inzet op het genereren van meer loyale klanten, wordt er snel gedacht aan het inzetten van beloningen voor terugkerende klanten. Onderstaande infographic laat echter zien dat dit zeker niet de voornaamste reden is om loyaal te worden aan een merk of product.
Het uitreiken van beloningen heeft zeker een positief effect op de loyaliteit van klanten, maar de kwaliteit van het product en de service zijn veel bepalender. Een geweldig product met uitstekende service zal veel meer bijdragen aan klantloyaliteit dan vrijwel iedere marketingactiviteit.
Het Amerikaanse onderzoeksbureu Clickfox heeft onderzocht wat maakt dat klanten loyaal worden en blijven. Zo keken ze onder andere naar wat de belangrijkste drijfveren hiervoor zijn, welke inspanningen het grootste effect hebben en wat het meest cruciale moment is waarop de loyaliteit van klanten vergroot kan worden. Vervolgens heeft Clickfox ook onderzocht hoe deze klanten hun loyaliteit laten zien en welke invloed loyaliteitprogramma’s op hun gedrag hebben. In de infographic hieronder staan de belangrijkste resultaten uit het onderzoek weergegeven.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.