Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Hoe worden klanten loyale klanten?

En hoe laten zij hun loyaliteit vervolgens zien?

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
15 februari 2018
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Hoe worden klanten loyale klanten?

En hoe laten zij hun loyaliteit vervolgens zien?

Wanneer een bedrijf inzet op het genereren van meer loyale klanten, wordt er snel gedacht aan het inzetten van beloningen voor terugkerende klanten. Onderstaande infographic laat echter zien dat dit zeker niet de voornaamste reden is om loyaal te worden aan een merk of product.

 

Het uitreiken van beloningen heeft zeker een positief effect op de loyaliteit van klanten, maar de kwaliteit van het product en de service zijn veel bepalender. Een geweldig product met uitstekende service zal veel meer bijdragen aan klantloyaliteit dan vrijwel iedere marketingactiviteit.

 

Het Amerikaanse onderzoeksbureu Clickfox heeft onderzocht wat maakt dat klanten loyaal worden en blijven. Zo keken ze onder andere naar wat de belangrijkste drijfveren hiervoor zijn, welke inspanningen het grootste effect hebben en wat het meest cruciale moment is waarop de loyaliteit van klanten vergroot kan worden. Vervolgens heeft Clickfox ook onderzocht hoe deze klanten hun loyaliteit laten zien en welke invloed loyaliteitprogramma’s op hun gedrag hebben. In de infographic hieronder staan de belangrijkste resultaten uit het onderzoek weergegeven.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.