Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Klant & Magazine

Een onderzoek van de Association of Publishing Agencies naar de invloed van klantmagazines op klanten.

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Een onderzoek van de Association of Publishing Agencies naar de invloed van klantmagazines op klanten.
Redactie LoyaltyFacts
31 oktober 2003
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Klant & Magazine

Een onderzoek van de Association of Publishing Agencies naar de invloed van klantmagazines op klanten.

Een onderzoek van de Association of Publishing Agencies naar de invloed van klantmagazines op klanten.

In de strijd om de aandacht van de consument kan een goed relatiemagazine het verschil maken. Klantmagazines zijn dan ook een veel gebruikt loyaliteitsinstrument, maar wat is nu precies de werking? De Association of Publishing Agencies deed onderzoek naar de werking van customer magazines en rapporteerde een aantal interessante feiten.

 

Klanten die relatiemagazines ontvangen zijn over het algemeen loyaler (zowel qua gedrag als attitude) en hebben een hogere aankoopintentie.

 

  • 40% van de ondervraagden geeft aan dat het waarschijnlijk is dat zij ook in de toekomst producten van het achterliggende bedrijf zullen kopen;
  • 53% van de ondervraagden geeft aan dat zij een product eerder zullen kopen, wanneer zij erover hebben gelezen in het klantmagazine;
  • 77% van de ondervraagden vindt dat informatie over producten en services het best gecommuniceerd kan worden via een klantmagazine;
  • 81% van de respondenten zegt het leuk te vinden om over de aanbieder te lezen;
  • 94% geeft aan de opgestelde inhoud informatief te vinden.

 

Kijkt men naar de mate waarin een klantmagazine zich onderscheidt van andere marketingcommunicatie, dan blijkt dit vooral te liggen in het plezier dat de consument heeft bij het lezen. Consumenten hebben een hoge waardering voor het klantmagazine.

 

Naast de directe werking op het gebied van verkoop, bieden klantmagazines het bedrijf de mogelijkheid om te werken aan klantloyaliteit. Een klantmagazine stimuleert de dialoog tussen klant en bedrijf. Hierdoor ontstaat een omgeving, waarin de klant zich gemakkelijk voelt en ook zijn wensen eerder kenbaar maakt. Verder kunnen klantmagazines een identiteit vormen waar klanten zich mee kunnen (en willen associëren). Het ‘erbij horen’, zorgt ervoor dat kopen en/of blijven een emotionele grondslag krijgt. Het magazine geeft het bedrijf de mogelijkheid waardering te uiten. Door de flexibiliteit kan het uitstekend fungeren als drager voor andere loyaliteitsinstrumenten, zoals coupons.

 

Bron: Association of Publishing Agencies.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.