fbpx
Loyalty Insight

Klantloyaliteit in tijden van COVID-19

Een groeiende uitdaging in de retailsector

Dat de wereld er door COVID-19 anders uit is gaan zien, is algemeen bekend. Dit geldt ook voor de retailsector, waarbij fysiek winkelen voor veel consumenten tijdens de pandemie niet meer tot de mogelijkheden behoort. Dit heeft een invloed op hun aankoopgedrag en houding tegenover merken, waardoor consumenten bijvoorbeeld sneller wisselen tussen merken. Waar het bouwen aan klantloyaliteit eerder al een grote uitdaging was, heeft COVID-19 er voor gezorgd dit nog lastiger is geworden.

Onderstaande infographic bevat de resultaten uit verschillende onderzoeken onder consumenten in de Verenigde Staten. Hierin wordt weergegeven hoe het gedrag van consumenten is veranderd met betrekking tot loyaliteit en wat merken kunnen doen als de pandemie voorbij is.  Hierbij wordt een loyaliteitsprogramma genoemd als mogelijkheid voor een bedrijf om zich te blijven onderscheiden.

Klik op onderstaande afbeelding om de gehele infographic te zien.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: