Loyale klanten zijn belangrijk voor elke organisatie. Bij het ontwikkelen van een loyaliteitsprogramma zijn talloze zaken om rekening mee te houden. In deze infographic worden zeven stappen beschreven die cruciaal zijn voor het ontwikkelen van een succesvol loyaliteitsprogramma.
Deze infographic gevonden op de website van Avanto stelt dat het vooral belangrijk is om je te onderscheiden van andere loyaliteitsprogramma’s. Hiervoor is het onder andere van belang om te starten met het loyaliteitsprogramma van een originele en nieuwsgierig makende naam te voorzien. Bovendien kun je je onderscheiden door mensen geen punten te laten sparen maar iets wat aantrekkelijker klinkt, zoals diamanten of sterren, en een stap verder te gaan dan alleen korting te bieden op je producten en/of diensten, het is hierbij uiteraard wel van belang dat dit goed aansluit bij je bedrijf en doelgroep.
Bij het opzetten van een loyaliteitsprogramma heb je een goede slag gemaakt met deze zeven stappen. Echter komt er natuurlijk nog meer kijken bij het ontwikkelen van loyaliteitsprogramma’s, zoals klantsegmentatie en het opstellen van het budget.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.