
Het gepersonaliseerd benaderen van klanten is belangrijk, maar wordt dit ook op een goede manier ingezet? In een recent onderzoek van Forrester blijkt dat marketeers hier heel anders over denken dan de consumenten zelf.
Uit het onderzoek van Forrester, gehouden onder 1.200 consumenten en 200 marketeers, blijkt dat 66% van de marketeers de manier waarop ze personalisatie inzetten zeer goed tot uitstekend vindt. Slechts 31% van de klanten is het hier mee eens en geeft aan dat bedrijven personalisatie goed doorvoeren.
40% van de de consumenten geeft zelfs aan dat ze aanbiedingen ontvangen die niet relevant zijn, 44% geeft aan teveel aanbiedingen te ontvangen en hierdoor hun interesse te verliezen.
Het juist inzetten van personalisatie blijft echter van groot belang: 66% van de consumenten geeft aan dat gepersonaliseerde berichten met relevante aanbiedingen een positief effect heeft op de aankoopbeslissing.
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS
Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.
Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.