Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

The Battle of Churn

Grip op uitstroom en gezonde klantrelaties [infographic]

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
7 oktober 2015
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

The Battle of Churn

Grip op uitstroom en gezonde klantrelaties [infographic]

Klanten vormen het kapitaal van de organisatie. Niet voor niets is er een blijvende focus op het behouden van klanten. Als het om loyaliteit gaat, is churn één van de metrics die vaak gehanteerd wordt. De infographic in dit artikel biedt enkele inzichten en cijfers rond het fenomeen churn: het meten ervan, alsmede hoe je als bedrijf hier meer grip op krijgt.

 

In de infographic, opgesteld door Gainsight, wordt stilgestaan bij de volgende zaken:

 

  • De manier om churn te bepalen.
  • De frequentie waarmee bedrijven churn monitoren..
  • De meest voorkomende oorzaken voor churn bij bedrijven.
  • De te nemen stappen als bedrijf bij het tegengaan van churn.

 

Enkele bevindingen uit de infographic zijn:

 

  • Bedrijven die alleen uitstroom checken hebben een incompleet beeld. Als het gaat om het monitoren van ‘gezonde klantrelaties’ moet ook de klantwaarde worden meegenomen.
  • Het ‘niet voldoen aan verwachtingen’ is in 39% van de gevallen de aanleiding voor churn.
  • 34% van de bedrijven stelt churn op dagbasis vast. 76% doet dit op maandbasis.

 

Churn_Infographic_Blog

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

29 juni 2022

Bedrijfscommunicatie: hoe persoonlijk mag het worden?

In 2021 heeft het platform MoEngage een onderzoek uitgevoerd onder 1.000 consumenten, verdeeld over Duitsland, Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Het onderzoek

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

27-06-2022

6 tips voor een effectief loyaliteitsprogramma

Loyaliteitsprogramma’s zijn een van de beste manieren om klanten aan te trekken, te binden en te behouden. Er zijn vele onderzoeken die aantonen dat loyaliteitsprogramma’s

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events