Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Top 5 invloeden op klantloyaliteit

LOYALTY INSIGHTS

MARKTCIJFERS

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
29 december 2020
LOYALTY INSIGHT
MARKTCIJFERS

Top 5 invloeden op klantloyaliteit

Recentelijk vond er onderzoek plaats onder 2.000 Amerikaanse consumenten. Hen werd gevraagd naar hun winkelgedrag en welke factoren voor hen bijdragen aan hun loyaliteit ten aanzien van bedrijven.

 

Hieruit is de volgende top 5 naar voren gekomen:

 

  • 71% van de respondenten gaf aan dat een goede klantenservice de kans vergroot dat zij loyaal blijven aan een bedrijf 
  • Constante lage prijzen56%  
  • Het aanbieden van een loyaliteitsprogramma50% 
  • De mogelijkheid om gebruik te maken van kortingscodes – 50% 
  • Gratis cadeaus, bijvoorbeeld bij aankoop van een ander product – 40%

 

Ook hier komt het belang van een goede klantenservice naar voren. Wanneer bedrijven dit aanbieden, bijvoorbeeld in combinatie met een loyaliteitsprogramma, vergroten zij de kans op loyale klanten.

 

Hoewel een goede klantenservice voor elke generatie op nummer 1 staat, verschillen andere factoren nog wel in belang per generatie. Zo heeft generatie Z aanzienlijk minder behoefte aan constante lage prijzen dan babyboomers. Generatie X en Babyboomers vinden kortingscodes weer belangrijker dan andere generaties.

In het onderzoek is ook gevraagd naar het type organisaties waar consumenten loyaal aan zijn. Hierbij staan supermarkten bovenaan: 37% van de respondenten geeft aan loyaal te zijn hun supermarkt. Dit geldt voornamelijk voor Babyboomers en consumenten uit generatie X.

Consumenten uit Generatie Z en Millenials gedragen zich met name loyaal bij de aanschaf van kleding en technologie. Dit is bijvoorbeeld terug te zien in de loyaliteit in mobiele telefonie, waarbij het ene deel loyaal is aan telefoons van Apple en een ander deel loyaal is Android-telefoons.

 

Het originele artikel over het onderzoek vind je hier

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty Marketing

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

20 april 2022

Britse wensen voor loyaliteitsprogramma's

Sinds 2018 voert Mando-Connect in samenwerking met YouGov onderzoek uit over loyaliteitsprogramma’s in Groot-Britannië. In 2022 is hier de derde editie van uit gekomen: What

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

16 januari 2021

Gepersonaliseerde mails? Check!

Een volle inbox is voor velen een bekend fenomeen. De aandacht trekken met een mailtje is daarom nog een hele uitdaging voor veel organisaties. Personalisatie

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

16 januari 2021

Gepersonaliseerde mails? Check!

Een volle inbox is voor velen een bekend fenomeen. De aandacht trekken met een mailtje is daarom nog een hele uitdaging voor veel organisaties. Personalisatie

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

23 november 2021

De do’s en don'ts in e-mailmarketing

Klik op onderstaande afbeelding om de gehele infographic te bekijken. d

LOYALTY INSIGHT

MARKTCIJFERS

23 november 2021

De do’s en don'ts in e-mailmarketing

Klik op onderstaande afbeelding om de gehele infographic te bekijken. d

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events