fbpx
Loyalty Insight

World Wide Weg

Een onderzoek naar de klantbehoud strategieën van Internet Service Providers.

Loyalty InsightMarktcijfers 31 augustus 2003

In de internet services markt proberen providers zich te positioneren als marktleiders door zoveel en zo snel mogelijk klanten te werven. Maar wanneer dit klantenbestand is opgebouwd komt de uitdaging om deze klanten te behouden en loyaliteit te creëren.

Uit een marktonderzoek in Frankrijk blijkt dat dit de problematiek is waar veel bedrijven zich op moeten gaan richten. De studie laat zien dat Internet Service Providers (ISP’s) in toenemende mate op zoek zijn naar een strategie ter behoud van bestaande klanten, om succesvol te blijven op de lange termijn.

Loyaal aan een Internet Service Provider?
Een onderzoek onder particuliere internetgebruikers leverde de volgende resultaten op:

“28% van de internetgebruikers maakt regelmatig gebruik van minstens twee ISP’s; een op de twee internetgebruikers zal naar alle waarschijnlijkheid van ISP wisselen in de komende 6 maanden”.

Het zou ISP’s flink wakker moeten schudden dat waarschijnlijk meer dan 50% van hun klanten in de komende 6 maanden overstapt naar de concurrent. Het is essentieel om klanten beter te leren kennen om zo te begrijpen waarom zij overstappen.

Met behulp van een segmentatiemodel kan in kaart gebracht worden welke klantgroepen er bestaan en hoe loyaal zij zijn aan hun ISP. Op deze manier kan per segment bekeken worden hoe er het beste aan hun loyaliteit gebouwd kan worden.

 Bron: Taylor Nelson Sofres Interactive.

Meer weten over dit artikel? Neem contact op met...

Redactie LoyaltyFacts
Dunck Loyalty Marketing

Reacties
Plaats een reactie

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!

Een initiatief van: