Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Biertegoed en &Meer stopt

Wat betekent dit voor jou

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
29 juli 2019
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Biertegoed en &Meer stopt

Wat betekent dit voor jou

Twee grote bedrijven trekken dit jaar de stekker uit hun loyaliteitsprogramma’s. Heineken stopt per 1 januari 2020 met Biertegoed en ABN AMRO stopt per 20 september 2019 met &Meer. Ben jij lid van één of beide programma’s? Lees hier wat dat voor jou betekent.

Biertegoed van Heineken

Het loyaliteitsprogramma van Heineken gaat stoppen. Biertegoed stopt op 1 januari 2020. Heineken geeft als reden:

Het is lang succesvol geweest, maar de markt is continu in verandering en het is tijd om andere initiatieven op te pakken en te ontwikkelen.

 

Wat houdt Biertegoed van Heineken in:
Heineken Biertegoed is een uniek spaarprogramma waarmee mensen door het aankopen van Heineken bier in supermarkten Biertegoed kunnen verzilveren voor vers getapte Heinekenbiertjes in horecagelegenheden die aangesloten zijn bij Heineken. Men koopt dus verpakkingen met Biertegoed in supermarkten, voert de codes in via de gratis Biertegoed-app en verzilvert deze vervolgens in deelnemende cafés naar keuze. Je kunt de gehele case hier terug lezen.

 

Goed nieuws, je kunt je wel nog steeds aanmelden voor het biertegoed programma. Mocht je dus nog heel graag willen sparen voor Biertegoed, dan heb je de tijd tot 31 december 2019, dit is de laatste dag dat je biertegoed kunt verzilveren.

 

Heineken geeft aan dat zij op dit moment niet bezig zijn met een directe vervanging van het programma.

&Meer van ABN AMRO

Ook het loyaliteitsprogramma van ABN AMRO stopt. &Meer stopt op 20 september 2019. ABN AMRO geeft als reden:

Het aantal deelnemers aan &Meer neemt steeds verder af. Daarom hebben we besloten te stoppen met het klantprogramma.

 

Wat houdt &Meer van ABN AMRO in:
Het loyaliteitsprogramma geeft klanten geld terug voor de kosten van het betaalpakket en een extraatje op het spaargeld. Daarnaast kunnen deelnemers ook gebruik maken van vele verschillende tijdelijke voordelen en kortingen. Zowel op wisselende producten van de bank (bijvoorbeeld cashback bij verzekeringen) als wekelijks nieuwe kortingen bij (web) winkels en bij evenementen. Klanten kunnen deze voordelen gemakkelijk vinden en gebruiken via de &Meer app en online.

 

Je kunt tot 1 september 2019 kortingscodes uit de &meer app halen. Tot wanneer je de kortingscodes kan inwisselen bij winkels verschilt per actie. Kijk op de website van ABN AMRO voor meer informatie.  Mocht je voordelen hebben opgebouwd, dan krijg je dit op je betaalrekening gestort. ABN AMRO geeft aan dat er geen ander klantprogramma komt, maar geeft aan dat de kortingsacties en aanbiedingen gewoon doorgaan.

 

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events