Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

April: de internationale customer loyalty maand

Om er vervolgens blijvend aan te werken

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
15 maart 2022
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

April: de internationale customer loyalty maand

Om er vervolgens blijvend aan te werken

Dierendag, nationale complimentendag, Movember: zomaar wat speciale momenten in een jaar rondom een bepaald thema. Veel van deze themadagen- of maanden vinden over de hele wereld jaarlijks plaats. Zo ook de internationale customer loyalty maand in april!

Wat is de internationale customer loyalty maand?

Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale klanten te creëren. Dit gaat verder dan tevredenheid: het draait om continue inspanning om klantvertrouwen te winnen. Goede service is namelijk iets wat tegenwoordig de standaard is. De uitdaging ligt hem in het overstijgen van deze standaard en het blijvend overtreffen van concurrenten.

 

Wat heb je aan loyale klanten?

Wellicht lijkt het dat investeren in loyale klanten met name een kostbaar proces is. Toch blijkt uit onderzoek en de praktijk dat het zich zeker terugbetaalt en juist geld oplevert! Dit om de volgende redenen:

 

Loyale klanten blijven langer

  • Hogere bereidheid tot terugkomen/verlengen
  • Minder snel openstaan voor aanbiedingen van concurrenten
  • Vergevingsgezind indien er iets mis gaat

 

Loyale klanten leveren meer op

  • Kopen vaker en meer
  • Breder aankooppatroon
  • Minder prijsgevoelig

 

Loyale klanten kosten minder

  • Minder klachten of onmogelijke eisen
  • Beter betaalgedrag, minder retourzendingen
  • Laten zich bedienen door efficiënte kanalen

 

Loyale klanten bevelen aan en verdedigen je

  • Doen sneller aan positieve mond-op-mond reclame
  • Zullen sneller jouw boodschap verspreiden
  • Verdedigen jouw merk indien nodig

 

Loyale klanten adopteren sneller

  • Nieuwe producten en platformen
  • Nieuwe programma’s

 

Loyale klanten helpen je beter worden

  • Denken oprecht mee
  • Doen mee aan klantenpanels en enquêtes

 

Investeren in loyaliteit mondt om bovenstaande redenen vaak uit op een win-win situatie: een waardevolle loyale klant die kan rekenen op een prettige klantervaring!

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 juli 2024

Het nieuwe tijdperk van gamification

Gamification, het gebruik van spelelementen in niet-spelcontexten, is een opkomende strategie die bedrijven steeds vaker inzetten voor marketing. Ondanks de populariteit en groeiende hoeveelheid onderzoek

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

24 juli 2024

Het nieuwe tijdperk van gamification

Gamification, het gebruik van spelelementen in niet-spelcontexten, is een opkomende strategie die bedrijven steeds vaker inzetten voor marketing. Ondanks de populariteit en groeiende hoeveelheid onderzoek

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 juli 2024

Spotify 'wrapped' haar klanten om zich heen

Wie kent deze streamingdienst niet: Spotify. Muziek, video’s en podcasts allemaal op één plek. Miljoenen muziekliefhebbers maken dagelijks gebruik van de app. Maar hoe zorgt

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

18 juli 2024

Spotify 'wrapped' haar klanten om zich heen

Wie kent deze streamingdienst niet: Spotify. Muziek, video’s en podcasts allemaal op één plek. Miljoenen muziekliefhebbers maken dagelijks gebruik van de app. Maar hoe zorgt

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 juni 2024

AI loyaliteitsprogramma’s: Maatwerk voor elke klant

Ontdek hoe AI loyaliteitsprogramma’s transformeert: van gepersonaliseerde ervaringen tot fraudedetectie en verbeterde klantenservice. Verhoogde efficiëntie en klantloyaliteit zijn slechts het begin.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 juni 2024

AI loyaliteitsprogramma’s: Maatwerk voor elke klant

Ontdek hoe AI loyaliteitsprogramma’s transformeert: van gepersonaliseerde ervaringen tot fraudedetectie en verbeterde klantenservice. Verhoogde efficiëntie en klantloyaliteit zijn slechts het begin.

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.