Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

April: de internationale customer loyalty maand

Om er vervolgens blijvend aan te werken

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Redactie LoyaltyFacts
15 maart 2022
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

April: de internationale customer loyalty maand

Om er vervolgens blijvend aan te werken

Dierendag, nationale complimentendag, Movember: zomaar wat speciale momenten in een jaar rondom een bepaald thema. Veel van deze themadagen- of maanden vinden over de hele wereld jaarlijks plaats. Zo ook de internationale customer loyalty maand in april!

Wat is de internationale customer loyalty maand?

Deze speciale maand is in het leven geroepen zodat bedrijven en haar werknemers extra gestimuleerd worden om loyale klanten te creëren. Dit gaat verder dan tevredenheid: het draait om continue inspanning om klantvertrouwen te winnen. Goede service is namelijk iets wat tegenwoordig de standaard is. De uitdaging ligt hem in het overstijgen van deze standaard en het blijvend overtreffen van concurrenten.

 

Wat heb je aan loyale klanten?

Wellicht lijkt het dat investeren in loyale klanten met name een kostbaar proces is. Toch blijkt uit onderzoek en de praktijk dat het zich zeker terugbetaalt en juist geld oplevert! Dit om de volgende redenen:

 

Loyale klanten blijven langer

  • Hogere bereidheid tot terugkomen/verlengen
  • Minder snel openstaan voor aanbiedingen van concurrenten
  • Vergevingsgezind indien er iets mis gaat

 

Loyale klanten leveren meer op

  • Kopen vaker en meer
  • Breder aankooppatroon
  • Minder prijsgevoelig

 

Loyale klanten kosten minder

  • Minder klachten of onmogelijke eisen
  • Beter betaalgedrag, minder retourzendingen
  • Laten zich bedienen door efficiënte kanalen

 

Loyale klanten bevelen aan en verdedigen je

  • Doen sneller aan positieve mond-op-mond reclame
  • Zullen sneller jouw boodschap verspreiden
  • Verdedigen jouw merk indien nodig

 

Loyale klanten adopteren sneller

  • Nieuwe producten en platformen
  • Nieuwe programma’s

 

Loyale klanten helpen je beter worden

  • Denken oprecht mee
  • Doen mee aan klantenpanels en enquêtes

 

Investeren in loyaliteit mondt om bovenstaande redenen vaak uit op een win-win situatie: een waardevolle loyale klant die kan rekenen op een prettige klantervaring!

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 augustus 2021

Betrokkenheid vergroten met push-notificaties

Het blijkt soms een uitdaging om deelnemers van een spaarprogramma over een langere periode betrokken te houden bij het programma. Vaak gaan zij op den

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 augustus 2022

De positieve invloed en waarde van personalisatie op loyaliteit

Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat klanten de voorkeur geven aan een gepersonaliseerde winkelervaring. Ruim 76% van de klanten koopt eerder bij een bedrijf die

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 mei 2022

Meer activiteit binnen loyaliteitsprogramma's en behoefte aan punten doneren

Jaarlijks wordt het for love or money-onderzoek uitgevoerd. Hierbij wordt gekeken naar de effecten van een loyaliteitsprogramma op de merkbeleving van consumenten en de behoeften

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events