Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Boek nu succes!

Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.
Redactie LoyaltyFacts
31 januari 2006
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Boek nu succes!

Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

Loyaliteitsprogramma’s zijn erop gericht de relatie met de klant te verstevigen, teneinde de klant te behouden en zijn bestedingspatroon te verbreden en te verdiepen. Om dit mogelijk te maken is het belangrijk dat het programma actueel en relevant is. Alleen dan zal de klant betrokken blijven. Uit onderzoek blijkt dat succesvolle loyaliteitsprogramma’s drie factoren gemeen hebben.

De juiste mix
Noodzakelijk voor het succes van een loyaliteitsprogramma is een juiste mix van benefits. Er moet een balans zijn tussen het type beloning dat uw klant wenst en de doelstellingen van het bedrijf. Door na te gaan wie uw beste klanten zijn, welke voorkeuren zij hebben en hoe uw producten of diensten passen bij hun unieke situatie, zult u in staat zijn een optimale mix van beloningen te creëren, dat het gewenste aankoopgedrag stimuleert.

 

Effectieve communicatie
Het verzamelen van informatie over de wensen en behoeftes van uw klant, stelt u in staat om op de juiste manier met de klant te communiceren. Zodanig dat uw klant betrokken raakt en blijft bij uw programma. Geen makkelijke opgave, maar wel mogelijk. Een goed begin is om uw klanten te vragen naar hun voorkeur voor de wijze van communiceren. Het afstemmen van communicatie op basis van behoeften, wensen en levensstijl is onontbeerlijk.

 

Stimuleren van winstgevend gedrag
Het loyaliteitsprogramma moet ervoor zorgen dat de klantomzet behouden blijft of wordt uitgebreid. Het stimuleren van winstgevend gedrag is een voorwaarde voor een langlopend en succesvol loyaliteitsprogramma. Bepaal vooraf welk klantgedrag u in staat stelt uw doelstellingen te verwezenlijken en ontwerp op basis hiervan een programma dat de juiste klanten op het juiste tijdstip motiveert het door u gewenste gedrag te vertonen, gebaseerd op de persoonlijke kenmerken en levenscyclusfase van uw klant.

 

Succes
Wanneer u bij het inrichten van uw loyaliteitsprogramma bovenstaande drie kenmerken in het oog houdt, zult u verzekert zijn van een loyaliteitsprogramma dat klanten werkelijk beloont. Door uw klant te kennen en uw eigen doelstellingen niet uit het oog te verliezen, is het binnen elke branche mogelijk een succesvol en langlopend loyaliteitsprogramma te onderhouden dat zal resulteren in bedrijfsgroei en –succes.

 

Bron: Target Marketing.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 juni 2024

AI loyaliteitsprogramma’s: Maatwerk voor elke klant

Ontdek hoe AI loyaliteitsprogramma’s transformeert: van gepersonaliseerde ervaringen tot fraudedetectie en verbeterde klantenservice. Verhoogde efficiëntie en klantloyaliteit zijn slechts het begin.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 juni 2024

AI loyaliteitsprogramma’s: Maatwerk voor elke klant

Ontdek hoe AI loyaliteitsprogramma’s transformeert: van gepersonaliseerde ervaringen tot fraudedetectie en verbeterde klantenservice. Verhoogde efficiëntie en klantloyaliteit zijn slechts het begin.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 juni 2024

Het Member Lifecycle Management Model

Het Member Lifecycle Management Model (MLM) beschrijft een strategie voor het beheer van de levenscyclus van een lid gedurende zijn of haar lidmaatschap. Het MLM

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

27 juni 2024

Het Member Lifecycle Management Model

Het Member Lifecycle Management Model (MLM) beschrijft een strategie voor het beheer van de levenscyclus van een lid gedurende zijn of haar lidmaatschap. Het MLM

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 mei 2024

The moment of truth

Door het creëren van nieuwe moments of truth bij tevreden klanten zorgen hospitality bedrijven dat de loyaliteit omhoog gaat!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

29 mei 2024

The moment of truth

Door het creëren van nieuwe moments of truth bij tevreden klanten zorgen hospitality bedrijven dat de loyaliteit omhoog gaat!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens.