Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

Boek nu succes!

Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.
Redactie LoyaltyFacts
31 januari 2006
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

Boek nu succes!

Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

Een onderzoek naar de kenmerken van succesvolle loyaliteitsprogramma’s.

Loyaliteitsprogramma’s zijn erop gericht de relatie met de klant te verstevigen, teneinde de klant te behouden en zijn bestedingspatroon te verbreden en te verdiepen. Om dit mogelijk te maken is het belangrijk dat het programma actueel en relevant is. Alleen dan zal de klant betrokken blijven. Uit onderzoek blijkt dat succesvolle loyaliteitsprogramma’s drie factoren gemeen hebben.

De juiste mix
Noodzakelijk voor het succes van een loyaliteitsprogramma is een juiste mix van benefits. Er moet een balans zijn tussen het type beloning dat uw klant wenst en de doelstellingen van het bedrijf. Door na te gaan wie uw beste klanten zijn, welke voorkeuren zij hebben en hoe uw producten of diensten passen bij hun unieke situatie, zult u in staat zijn een optimale mix van beloningen te creëren, dat het gewenste aankoopgedrag stimuleert.

 

Effectieve communicatie
Het verzamelen van informatie over de wensen en behoeftes van uw klant, stelt u in staat om op de juiste manier met de klant te communiceren. Zodanig dat uw klant betrokken raakt en blijft bij uw programma. Geen makkelijke opgave, maar wel mogelijk. Een goed begin is om uw klanten te vragen naar hun voorkeur voor de wijze van communiceren. Het afstemmen van communicatie op basis van behoeften, wensen en levensstijl is onontbeerlijk.

 

Stimuleren van winstgevend gedrag
Het loyaliteitsprogramma moet ervoor zorgen dat de klantomzet behouden blijft of wordt uitgebreid. Het stimuleren van winstgevend gedrag is een voorwaarde voor een langlopend en succesvol loyaliteitsprogramma. Bepaal vooraf welk klantgedrag u in staat stelt uw doelstellingen te verwezenlijken en ontwerp op basis hiervan een programma dat de juiste klanten op het juiste tijdstip motiveert het door u gewenste gedrag te vertonen, gebaseerd op de persoonlijke kenmerken en levenscyclusfase van uw klant.

 

Succes
Wanneer u bij het inrichten van uw loyaliteitsprogramma bovenstaande drie kenmerken in het oog houdt, zult u verzekert zijn van een loyaliteitsprogramma dat klanten werkelijk beloont. Door uw klant te kennen en uw eigen doelstellingen niet uit het oog te verliezen, is het binnen elke branche mogelijk een succesvol en langlopend loyaliteitsprogramma te onderhouden dat zal resulteren in bedrijfsgroei en –succes.

 

Bron: Target Marketing.

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Redactie LoyaltyFacts

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 november 2022

Komende trends op gebied van loyaliteit voor 2023

Er bestaat een grote kans dat het bedrijfsleven een onzekere toekomst tegemoet gaat vanwege de dreigende recessie. Een belangrijke uitweg kan klantenloyaliteit zijn. Maar hoe

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 november 2022

Komende trends op gebied van loyaliteit voor 2023

Er bestaat een grote kans dat het bedrijfsleven een onzekere toekomst tegemoet gaat vanwege de dreigende recessie. Een belangrijke uitweg kan klantenloyaliteit zijn. Maar hoe

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

25 november 2022

Welk effect heeft COVID-19 op de loyaliteit van consumenten?

De wereld van customer loyalty is opgeschud na de komst van Covid-19. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat er enkele verschuivingen zijn te vinden in

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

25 november 2022

Welk effect heeft COVID-19 op de loyaliteit van consumenten?

De wereld van customer loyalty is opgeschud na de komst van Covid-19. De pandemie heeft ervoor gezorgd dat er enkele verschuivingen zijn te vinden in

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events