Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

Succesvol bouwen

aan klantloyaliteit start hier

De grootste Nederlandse kennisbron op het gebied van loyalty marketing.

De geschiedenis van loyaliteitsprogramma's

Een reis door de (loyali)tijd!

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

Redactie LoyaltyFacts
Alco Woudenberg
17 november 2022
LOYALTY INSIGHT
WETENSCHAP

De geschiedenis van loyaliteitsprogramma's

Een reis door de (loyali)tijd!

Loyaliteitsprogramma’s zijn tegenwoordig niet meer weg te denken. Veel bedrijven zetten het instrument in als een handige marketingtool om in contact te staan met hun klanten. Door het programma wordt er effectief gebouwd aan het binden en behouden van waardevolle klanten. Loyaliteitsprogramma’s verdienen zichzelf hierdoor dubbel en dwars terug, mits het goed wordt uitgevoerd!

 

Een handig marketinginstrument dus, maar zeker geen nieuwe. Zo stamt de eerste vorm van een loyaliteitsprogramma al uit 1793! LoyaltyLion heeft de geschiedenis en ontwikkeling van loyaliteitsprogramma in kaart gebracht, tot aan de vorm die wij hedendaags kennen en gebruiken.

 

Klik op onderstaande afbeelding om de gehele infographic te bekijken.

 

 

Bron: LoyaltyLion.com

Alco Woudenberg

Dunck Loyalty

Alco Woudenberg

Dunck Loyalty

Gerelateerde artikelen

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 Januari 2023

Loyaliteit is aan het veranderen

In augustus 2022 heeft Emarsys, onderdeel van SAP Company, een onderzoek gehouden onder consumenten over hoe zij over loyaliteit denken en wat loyaliteit zal drijven

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

19 Januari 2023

Loyaliteit is aan het veranderen

In augustus 2022 heeft Emarsys, onderdeel van SAP Company, een onderzoek gehouden onder consumenten over hoe zij over loyaliteit denken en wat loyaliteit zal drijven

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

De keerzijde van demoties in loyaliteitsprogramma's

Multi-layer loyaliteitsprogramma’s, waarin deelnemers op basis van een behaalde rang voordelen ontvangen, zijn tegenwoordig een veel gebruikte vorm van loyalty marketing. Waar een promotie in

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

De keerzijde van demoties in loyaliteitsprogramma's

Multi-layer loyaliteitsprogramma’s, waarin deelnemers op basis van een behaalde rang voordelen ontvangen, zijn tegenwoordig een veel gebruikte vorm van loyalty marketing. Waar een promotie in

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

LOYALTY INSIGHT

WETENSCHAP

16 december 2022

Consumenten kiezen altijd voor de makkelijkste weg. Of toch niet…

Wanneer je uitgaat van puur rationele consumenten zou je verwachten dat zij altijd kiezen voor de weg die de minste weerstand oplevert. Consumenten begeven zich

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Meld je aan voor de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Ontvang de meest actuele Loyalty Marketing trends, cases, inzichten, wetenschappelijke artikelen, uitnodigingen voor events, boekreviews, opinies en nog veel meer elke maand automatisch in je mailbox.

Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over de verwerking van jouw gegevens. 

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Bedankt voor je inschrijving op
de LoyaltyFacts nieuwsbrief!

Wij zouden je graag wat beter leren kennen. Daarom vragen wij je om aanvullende gegevens in te vullen. Zo kunnen wij berichten personaliseren, relevante content sturen en je gericht uitnodigen voor inspirerende loyalty events